آموزش پخت ماکارونی پیچی با قارچ بهمراه اسفناج

آموزش پخت ماکارونی پیچی با قارچ بهمراه اسفناج

چگونه ماکارونی پیچی با قارچ درست کنیم؟

ماکارونی ها شکل و نوع های مختلفی دارند و جز یکی از غذاهای محبوب برای بچه ها بشمار می رود اگر دوست دارید که این غذا مغذی تر شود میتوانید در آن از قارچ و اسفناج استفاده کنید.

در دستور آشپزی امروز طرز تهیه ماکارونی پیچی با قارچ و اسفناج را به شما آموزش می‌دهیم که غذایی با کالری متوسط، مغذی و مناسب برای وعده شام است. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به ۲۵۰ گرم ماکارونی پیچی سبوس‌دار، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ عدد پیاز ریزشده،

۳ حبه سیر رنده‌شده، ۲۵۰ گرم قارچ خردشده،‌ نصف قاشق چای‌خوری نمک، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل، ۱ عدد کنسرو گوجه‌فرنگی،‌ ۸ فنجان برگ ترد اسفناج خردشده، نصف قاشق چای‌خوری فلفل قرمز و سه‌چهارم فنجام پنیر ریکوتا نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا هم کافی است که ماکارونی‌ها را حدود ۱۰ دقیقه و در حد نرم شدن،‌ بجوشانید.

در همین زمان، روغن را در تابه نچسبی گرم کنید. پیاز و سیر را حدود ۳ دقیقه در آن تفت دهید. قارچ، نمک و فلفل را بیفزایید و ۶ دقیقه دیگر به تفت دادن خود ادامه دهید. گوجه، اسفناج و فلفل قرمز را اضافه کنید و ۴ دقیقه شعله را بالا ببرید تا آب مواد کشیده شود. بعد از آبکش کردن ماکارونی، سس و پنیر را روی آن بکشید و غذا را سرو کنید.

هر وعده از این غذا حدود ۳۶۴ کیلوکالری انرژی، ۹ گرم چربی، ۱۴ میلی‌گرم کلسترول، ۵۵ گرم کربوهیدرات، ۱۶ گرم پروتئین، ۷ گرم فیبر، ۵۸۸ میلی‌گرم سدیم و ۷۸۶ میلی‌‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به فولات، ۲۲ درصد به پتاسیم، ۲۱ درصد به کلسیم، ۲۰ درصد به آهن، ۹۰ درصد به ویتامین A و ۵۰ درصد به ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *