آموزش پخت نان بروتچن آلمانی با استفاده از سفیده تخم مرغ

آموزش پخت نان بروتچن آلمانی

 

آموزش پخت نان بروتچن آلمانی

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه یک نان خوشمزه دیگر. این متعلق به آلمانی ها میباشد که در زیر آموزش پخت نان بروتچن آلمانی را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید یک نان بسیار خوشمزه خانگی را در منزل تهیه کنید.

نان بروتچن آلمانی

 

آرد ۳ و ۱/۲ لیوان  .  خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری  .  سفیده تخم مرغ ۲ عدد

آب گرم ۱ و ۱/۴ لیوان  .  روغن ۲ قاشق چایخوری  .  شکر ۱ قاشق چایخوری  .  نمک ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه نان بروتچن :

خمیر مایه ، شکر و ۱/۴ لیوان آب گرم را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید و ۵ دقیقه کناری قرار دهید.سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا خودش را بگیرد و بافتی مانند خامه پیدا کند ( وقتی ظرف را برمی گردانید نریزید ) سپس روغن ؛ نمک و نصف آرد را به سفیده های فرم گرفته اضافه کنید و ۲ دقیقه با همزن بزنید تا یکدست شود.

باقی مانده آرد را کم کم اضافه و با دست مخلوط کنید تا به شکل خمیر نرمی شود ، خمیر را ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید سپس داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید ، روی کاسه را با پارچه مرطوبی بپوشانید و ۱ ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر ۲ برابر شود.

وی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را به ۱۰ قسمت تقسیم کنید و با دست به شکل گرد حالت دهید ، سینی فر را چرب کنید و خمیرها را با فاصله داخل سینی فر قرار دهید ، روی خمیرها را با مقداری کره یا روغن چرب کنید و ۳۰ – ۴۰ دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید

پس از استراحت سینی را داخل فری که از قبل با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده ۱۵ – ۲۰ دقیقه قرار دهید تا نان ها بپزند و سطح نان ها طلایی و برشته شود ( پیشنهاد میشود در زمان پخت نان کاسه ای آب داخل فر قرار دهید ) ؛ پس از پخت نان ها را از فر خارج کنید و روی توری قرار دهید تا خنک شوند سپس سرو کنید.

نکته ها : پیش از شروع به کار از تازگی خمیر مایه مطمئن شوید ، به زمان های استراحت و پخت نان دقت کنید تا نتیجه کار مورد رضایت تان باشد ، برای خوشرنگ تر شدن نان میتوانید روی نان ها را در زمان قرار دادن در فر کمی سفیده تخم مرغ بزنید.علاوه بر این دستور پخت ، می توانید نان آلمانی بدون ورز دادن را نیز مشاهده بفرمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *