آموزش پخت کشک بادنجان کاملا اصیل و سنتی

آموزش پخت کشک بادنجان کاملا اصیل و سنتی

آموزش پخت کشک بادنجان اصیل

کشک بادنجان یکی از پیش غذاهای بسیار عالی و معروف ایرانیان است که طرفداران زیادی دارد آموزش پخت کشک بادنجان اصیل عنوان مطلب زیر است اصول صحیح درست کردن این کشک بادنجان کاملا در زیر توضیح داده شده است.

آموزش پخت کشک بادنجان
مواد لازم:
•  ۵ تا ۶ عدد بادنجان قلمی
•  ۱ عدد پیاز
•  ۵۰ گرم مغز گردو
•  ۲۰۰ گرم کشک سائیده
•  ۱ قاشق سوپ خوری نعنای خشک
•  ۱ قاشق چای خوری نمک
•  روغن به مقدار کافی
•  ۱ لیوان آب سرد
•  ۱ قاشق سوپ خوری کره

آموزش پخت کشک بادنجان
بادنجان‌ها را پس از پوست کندن از وسط (درازا) نصف کنید و با مقداری روغن سرخ کنید. بعد از سرخ کردن بادنجان‌ها، آنها را در قابلمه بریزید و با یک لیوان آب روی آتش بگذارید. تقریبا نیم ساعت (بستگی به جنس بادمجان دارد) روی حرارت کم بپزید تا بادنجان‌ها نرم شود در ضمن آب آن هم کاملا تبخیر شده باشد.

در مدتی که بادنجان می‌پزد، پیاز را خورد کنید و با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود سپس از روغن خارج کنید و پیاز داغ را در یک بشقاب پهن کنید، بگذارید کمی خشک شود. مغز گردو را با کارد خورد کنید تا آماده استفاده باشد.پس از اینکه بادنجان ها نرم شد کشک را اگر سائیده است روی آن بریزید اگر سائیده نیست(توضیح سائیدن کشک را در زیر بخوانید). کشک را هم همراه بادنجان‌ها چند دقیقه بجوشانید.

با نعنا و کره، نعنا داغ درست کنید: ظرف کوچکی را روی حرارت بگذارید یک قاشق کره را گرم کنید تا خوب گرم شود یک قاشق نعنای خشک را خوب نرم کنید و در آن بریزید و بعد از چند ثانیه از روی آتش بردارید و مدام هم بزنید. نعنا اگر زیاد روی آتش بماند تلخ می‌شود.پس از اتمام، کشک بادنجان را در ظرف بریزید نعنا داغ را روی آن بریزید و با قاشق صاف کنید و با مغز گردوهای خورد شده و پیازداغ تزئین کنید.

اگر کشک سائیده ندارید مقداری کشک را شب قبل از استفاده در ظرفی بریزید و مقداری آب جوشان روی آن بریزید تا کاملا کشک ها را بپوشاند و بگذارید تا روز بعد. روز بعد آب آنرا تخلیه کنید. کشک‌ها را کم کم در یک ماشین آشپزخانه یا گوشت چرخ کن بریزید و خوب خورد کنید. اگر از ماشین گوشت چرخ کن استفاده می‌کنید بعد از اتمام پودر حاصل را با آب خوب مخلوط کنید. اگر از ماشین هم‌زن استفاده می‌کنید هنگام خورد کردن کش کم کم آب به آن بیفزاید. کشک زمانی آماده است که نه زیاد مایع باشد نه زیاد سفت، در ضمن خوب نرم شده باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *