آموزش پخت کیش اسفناج و قارچ با استفاده از انواع پنیرها

آموزش پخت کیش اسفناج و قارچ با استفاده از انواع پنیرها

آموزش پخت کیش اسفناج و قارچ

کیش ها در انواع بسیار متفاوتی تهیه میگردند در زیر آموزش پخت کیش اسفناج و قارچ را برای شما قرار داده ایم این غذا واقعا غذای سالمی میباشد زیرا در این غذا از انواع سبزیجات سالم و مقوی استفاده گردیده است.

مواد لازم برای آموزش پخت کیش اسفناج و قارچ

کره ۱/۲ پیمانه
سیر ۳ حبه
پیاز کوچک ۱ عدد
اسفناج خرد شده ۳۰۰ گرم
قارچ خرد شده ۱۲۰ گرم
پنیر فتا ۱۷۰ گرم
پنیر چدار ۲۲۰ گرم
نمک به مقدار کافی
فلفل به مقدار کافی
خمیر پای (۲۲ سانتیمتری) ۱ عدد
تخم مرغ هم زده ۴ عدد
شیر ۱ پیمانه

 

کیش اسفناج

کیش ها شباهت زیادی به پای ها دارند و تفاوت اصلی آنها این است که در تهیه مواد داخلی آنها از تخم مرغ استفاده می شود. کیش اسفناج غذایی سالم و مقوی است که تهیه آن هم کار زیاد سختی نیست. کیش اسفناج ظاهر جذابی دارد و می تواند به عنوان شام یا ناهار سرو شود.

 

آموزش پخت کیش اسفناج و قارچ

فر را روشن کنید و روی دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید.

تابه ای را با روغن چرب کنید و روی شعله متوسط قرار دهید. سیر و پیاز را در تابه بریزید و تفت بدهید تا به رنگ قهوه ای روشن در آیند (حدود ۷ دقیقه). اسفناج، قارچ، پنیر فتا و نصف پیمانه از پنیر چدار را به آنها اضافه کنید. سپس نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و با آنها مخلوط نمایید.

خمیر پای را در قالب مورد نظر خود پهن کنید و مواد را با قاشق داخل خمیر بریزید.

در یک کاسه ی سایز متوسط، تخم مرغ ها و شیر را با هم مخلوط کنید. نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و روی خمیر پای بریزید و اجازه بدهید مایع کاملاً با ترکیب اسفناج مخلوط شود.

حال قالب را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر که از قبل روشن و گرم شده است قرار دهید. پنیر چدار باقی مانده را روی کیش اسفناج تهیه شده بریزید و ۳۵-۴۰ دقیقه دیگر آن را در فر قرار دهید تا مرکز کیش پخته شود. بعد از خارج کردن قالب از فر، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کیش اسفناج کمی خنک شود و سپس آن را سرو کنید.

نکته: می توانید برای حفظ رطوبت کیش اسفناج و همچنین پخت یکنواخت آن در فر، روی قالب را با فویل آلومینیومی بپوشانید. علاوه بر این روکش آلومینیومی برای نگهداری باقی مانده غذا در یخچال هم مناسب است.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۶۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای گیاهی و گیاه خواری
مواد لازم : اسفناج, تخم مرغ, خمیر پای


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *