آنچه از خطرات زیاد دویدن نمیدانید

آنچه از خطرات زیاد دویدن نمیدانید

آنچه از خطرات زیاد دویدن نمیدانید

همان طور که می دانید ورزش همه نوع آن خوب است اما اگر بیش از حد باشد عوارض دارد در این جا به بیان آنچه از خطرات زیاد دویدن نمیدانید ، را بیان می کنیم.

معمولا دویدن را راهی برای کاهش وزن، کاهش استرس و کاهش فشار خون تلقی می‎کنند. اما همین ورزش خوب ممکن است باعث مرگ زودرس شود. از طرفی می‌توان گفت؛ افرادی که اصلا نمی‎دوند هم در معرض مرگ زودرس قرار دارند.

یافته‎های اخیر درباره دویدن نشان می‎دهد افرادی که در هفته بیش از دو ساعت و نیم می‎دوند نسبت به دونده‎های معمولی‎تر در معرض خطر قرار دارند. دونده‎های معمولی کسانی هستند که حدود دو ساعت و نیم در هفته می‎دوند. این یافته‎ها در نشست سالانه کالج آمریکایی کاردیولوژی در واشنگتن اعلام شده‎اند. در تحقیقاتی که این نتیجه را به دست داده‎اند، چهار هزار مرد و زن دونده شرکت داشته‎اند.

جیمز اوکیف یکی از دست‎اندرکاران این تحقیق می‌گوید؛ “دوندگان معمولی با این فعالیت ورزشی قادر به کاهش نرخ مرگ و میر خود به میزان ۲۵ تا ۴۰ درصد هستند و می‎توانند شش سال به عمرشان اضافه کنند.”

اما مشکل افرادی که بیشتر می‎دوند چیست؟ آنها با این کار روی بدون خود فشاری وارد می‎کنند که تاثیری دومینو وار دارد. این فعالیت شدید باعث تغییر در قلب می‎شود و این مساله برخی از مزایای دویدن به عنوان ورزش را خنثی می‎کند. به گفته محققان، راه حل این است که قلب به وسیله فعالیت‎های دیگری مانند؛ ورزش‎های قدرتی و یوگا حالتی متعادل پیدا کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *