آیا بازنشستگی تاثیری در زندگی مشترک دارد؟

آیا بازنشستگی تاثیری در زندگی مشترک دارد؟

تاثیر بازنشستگی در زندگی مشترک

در مطلب زیر در مورد بازنشستگی همسران صحبت کرده ایم که آیا این خانه نشینی میتواند در زندگی مشترک موثر باشد یا خیر در مطلب زیر به این امر اشاره شده است.

بسیاری از زوج‌ها این‌طور تصور می‌کنند که اگر همسرشان بازنشسته شود، زندگی مشترک‌ شادتر می‌شود و وقت بیشتری برای رسیدگی به کارهای شخصی و آرزوهای‌شان پیدا می‌کنند. با این‌حال، بازنشستگی لزوما باعث افزایش رضایت از زندگی مشترک نمی‌شود. شادی بعد از بازنشستگی به سطح مسئولیت‌پذیری هر دو طرف در زندگی مشترک مرتبط است.

مثلا زن و شوهرهایی که خیلی جدی از همدیگر مراقبت می‌کنند، بیشتر از دیگران در دوران بازنشستگی موفق هستند و وقت بیشتری را با هم می‌گذرانند. اگرچه برخی از زوج‌ها در فاصله کوتاهی بعد از بازنشستگی، مرحله طلایی خاصی را تجربه می‌کنند،‌ اما درنهایت به الگوهای تعاملی قبلی برمی‌گردند. مثلا ممکن است که برخی از افراد متاهل بعد از بازنشستگی در کارهای خانه مشارکت کنند،

اما بعد از مدتی وضعیت دوباره به حالت قبلی برمی‌گردد. زنان سالمند معمولا مسئولیت پختن غذا، شستن ظرف‌ها و لباس‌ها، و تمیز کردن خانه را بر عهده می‌گیرند و مردان سالمند معمولا سراغ کارهایی مثل تعمیر وسایل خانه، تعمیر اتومبیل و کارهایی شبیه به آن‌ها می‌پردازند. متخصصان معتقدند که اگرچه ممکن است شوهران بیشتر از قبل در کارهای خانه همکاری کنند، اما زنان با مسئولیت‌پذیری بیشتری به زندگی ادامه می‌دهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.