آیا بیماری تیروئید می تواند درمان شود ؟

 

آیا بیماری تیروئید می تواند درمان شود ؟

آیا بیماری تیروئید می تواند درمان شود؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است چون بیماری  تیروئید درمان های مختلفی دارد ولی تمام بیماری های تیروئید را می توان درمان کرد، که منجر به کارکرد نرمال تیروئید  شود. با این حال، بسیاری از آنها برا ی اینکه حالت نرمال تیروئید را داشته باشند نیاز به دارو دارند

به عنوان مثال، اکثر بیماران مبتلا به سرطان تیروئید می توانند از طریق جراحی و درمان های رادیواکتیو یددار درمان شونددر حالی که سرطان آنها با این طریق درمان می شود، درمان دارویی  هم باعث کم کاری تیروئید استفاده می شود که نیاز به جایگزینی هورمون های تیروئید برای ادامه زندگی دارد.

هیپرتیروئیدیسم به علت بیماری گریوز توسط آنتی بادی هایی که به تیروئید حمله می کنند و بر روی آن قرار می گیرند، ایجاد می شود  داروهای ضد تیروئید، ید رادیواکتیو و جراحی همه درمان های موثر هستند و می توانند کار تیروئید را به حالت طبیعی بازگردانند. ید رادیواکتیو و جراحی همچنین می توانند با از بین بردن تیروئید، هیپرتیروئیدی را درمان کنند. با این حال، آنتی بادی های تحریک کننده تیروئید اغلب از طریق این درمان ها تحت تاثیر قرار نمی گیرند، بنابراین علت اصلی بیماری گریوس همچنان ادامه دارد. گاهی اوقات، آنتی بادیهای تحریک کننده تیروئید در بیماران درمان شده با داروهای ضد تیروئید، در نتیجه بهبودی بیماری گریوز و اجازه دادن به قطع داروها می شوند.
آیا بیماری تیروئید می تواند درمان شود ؟

وضعیت مشابهی در بیماران مبتلا به هیپوتیروئیدی به علت تیروئیدیت هاشیموتو اتفاق می افتد که به وسیله آنتی بادی هایی که  از بین بردن تیروئید ایجاد می شود .در حالی که جایگزینی هورمون تیروئید بدن کار تیروئید بدن را به حالت طبیعی باز می کند، آنتی بادی های ضد تیروئید اغلب باقی می مانند.

اختلالات تیروئید  محدود هستند، مانند تیروئید پس از زایمان ، که برای اینها درمان لازم نیست با این حال، تیروئید پس از زایمان اغلب با حاملگی های بعدی همراه است.
. پس از تشخیص بیماری تیروئید، همه بیماران نیاز به پیگیری های طولانی مدت درمانی دارند تا از نرمال بودن تیروئید مطمئن شوند

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.