آیا در دوران بارداری داشتن آسم خطرناک است؟

آیا در دوران بارداری داشتن آسم خطرناک است؟

آسم در دوران بارداری چه تاثیری دارد؟

در مطلب زیر در مورد بیماری آسم صحبت شده است بعضی از خانم ها فکر میکنند که اگر مبتلا به تنگی نفس یا آسم باشند دیگ نمیتوانند باردار شوند و لذت مادر بودن را بچشند در مطلب زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

بسیارى از زنانى که به آسم مبتلا هستند، زمانى که متوجه مى‌شوند باردارند، دچار اضطراب مى‌شوند. زیرا هم دارو مصرف مى‌کنند و هم نگران حمله‌هاى آسم هستند که مبادا به جنین ضرر برساند. از آنجا که حمله‌هاى آسم غیر قابل پیش‌بینى هستند، تا حدودى این نگرانى طبیعى است.

براساس آمار منتشر شده در مجله زنان و زایمان آمریکا، آسم کنترل نشده در دوران باردارى، وضعیت ٣٠ درصد از مادران را پیچیده‌تر مى‌کند و ٢۵ درصد را با بهبود شرایط آسم در باردارى روبه‌رو مى‌کند. البته پزشکان هنوز نمى‌دانند که علت اثرات متفاوت آسم در زنان باردار چیست.

پیچیدگى‌هاى باردارى که ممکن است بر اثر آسم بروز پیدا کنند، شامل پرى‌اکلامپسى، فشار خون بالا و تولد نوزاد کم وزن مى‌شوند. با این وجود، محققان اطمینان دارند که اگر بیمارى آسم در دوران باردارى کنترل شود، وضعیت مادر وخیم‌تر نمى‌شود. براى اینکه آسم را تحت کنترل خودتان درآورید،

ابتدا باید پزشکتان را در جریان قرار دهید که باردار هستید. از او درباره خطر داروهایى که استفاده مى‌کنید سوال کنید. معمولا استفاده از اسپرى‌ها مشکلى ندارند اما مصرف برخى از قرص‌ها براى جنین ضرر دارد. زمانى که خیالتان از بابت دارو راحت شد، سعى کنید فقط رژیم غذایى که پزشک تجویز مى‌کند، دنبال کنید و از هرگونه محرک آلرژى پرهیز کنید.

برخى از این محرک‌ها عبارتند از شته درختان، موى حیوانات خانگى، کپک، دود سیگار، ورزش و تغییر ناگهانى دما محیط. به طور مرتب تحت نظر پزشک آسم خود قرار بگیرید. اگر در طى ۴٠ هفته باردارى بتوانید آسم را تحت کنترل درآورید و تنفستان با مشکل روبه‌رو نشود، هیچ مشکلى براى جنین پیش نخواهد آمد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *