آیا سیگار کشیدن تاثیری بر شغل افراد دارد یا خیر؟

آیا سیگار کشیدن تاثیری بر شغل افراد دارد یا خیر؟

تاثیر سیگار بر اشتغال

در مطلب زیر در مورد تاثیر سیگار کشیدن بر شغل و اشتغال افراد صحبت شده است خوب است بدانید که سالیانه چه میزان از درآمد افراد صرف خرید سیگار و تنباکو می کنند.

در جهان امروز تقریبا همه می‌دانند که سیگار و تنباکو چقدر برای سلامتی مضر است. از طرف دیگر، عادت سیگار کشیدن واقعا هزینه زیادی به زندگی تحمیل می‌کند و بخشی از بودجه سالانه افراد را به خودش اختصاص می‌دهد. با این‌حال، چیزی که تا به امروز نسبت به آن آگاهی نداشته‌ایم،

این است که عادت سیگار کشیدن می‌تواند پیامدهای منفی و مخربی برای وضعیت اشتغال افراد داشته باشد. مطالعه محققان دانشگاه استنفورد، نتایج جالبی را در این زمینه نشان می‌دهد. آنان در این مطالعه، افراد بیکاری را انتخاب کردند که در طی یک دوره ۱۲ ماه در جستجوی کار بودند.

بعد براساس آزمایش‌های تنفسی و پرسش‌نامه‌ها، آنان را به دو دسته سیگاری‌ها و غیرسیگاری‌ها تقسیم کردند. نتایج نهایی نشان داد که فقط ۲۷ درصد از افرادی که هر روز سیگار می‌کشیدند، توانستند در طول این دوره کار پیدا کنند. این در حالی بود که ۵۶ درصد از غیرسیگاری‌ها در طول این مدت موفق شدند

در شغل جدیدی فعالیت کنند. حتی درآمد سیگاری‌هایی که کار پیدا کرده بودند، حدود ۵ دلار به‌ازای هر ساعت کمتر از درآمد غیرسیگاری‌ها بود. افرادی که سیگار می‌کشند، معمولا جوان‌تر هستند، تحصیلات پایین‌تری دارند و از سلامتی کمتری برخوردارند. همه این عوامل می‌توانند توانایی افراد برای پیدا کردن کار را محدود کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.