آیا علائم سرما خوردگی و سیگار با هم شباهت دارند؟

آیا علائم سرما خوردگی و سیگار با هم شباهت دارند؟

علائم ترک سیگار

در مطلب زیر در مورد شباهت بین علائم ترک سیگار و سرما خوردگی را برایتان قرار داده ایم و همچنین مهم ترین علائم ترک سیگار و همچنین عوارض آن صحبت کرده ایم.

بعضی افراد سیگاری هنوز برای ترک کردن سیگار مردد هستند چون فکر می‌کنند ترک کردن سیگار باعث بروز علائمی شبیه به سرماخوردگی یا سرفه‌های غیرقابل‌کنترل می‌شود. متخصصان بسیاری هستند که می‌گویند مراجعه‌کنندگان زیادی در این زمینه داشته‌اند که همگی از ترک کردن سیگار می‌ترسند،

چون فکر می‌کنند ترک سیگار باعث مریضی‌شان می‌شود. به نظر متخصصان، این تصور کاملا غلط است و اصلا نباید نگران چنین چیزی بود. آمارها نشان می‌دهند که استفاده از تنباکو، سالانه به ۶ میلیون مرگ در سراسر جهان منجر می‌شود و ۴۳۸ هزار مورد از این مرگ‌ومیرها در کشور ایالات متحده آمریکا اتفاق می‌افتند.

بنابراین بهترین کاری که افراد سیگاری می‌توانند برای سلامتی‌شان انجام دهند، ترک کردن سیگار است. اگر بعد از ترک سیگار دچار سرفه شدید، مایعات بیشتری بنوشید و فقط کمی به خودتان زمان بدهید تا وضعیت‌تان بهتر شود. یکی از تصورات اشتباه دیگر درباره سیگار کشیدن این است که ترک سیگار، مانع از خلاقیت نویسندگی می‌شود.

زمان و تجربه نشان می‌دهد که قطعا این‌طور نیست. اتفاقا، بسیاری از انسان‌های خلاق بعد از ترک سیگار متوجه می‌شوند که خلاقیت‌شان بهبود پیدا کرده است چون درگیر سیگار کشیدن نمی‌شوند. درنهایت باید گفت که هر گونه کاهش تمرکز بعد از ترک سیگار مثل نوسانات خُلقی دیگر، موقتی است و نباید نگران آن بود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.