آیا فیزیوتراپی در بیماران پارکینسونی تاثیر دارد؟

آیا فیزیوتراپی در بیماران پارکینسونی تاثیر دارد؟

آیا فیزیوتراپی در بیماران پارکینسونی تاثیر دارد؟

در مطلب زیر به این سوال پاسخ داده شده است که آیا فیزیوتراپی در بهبود حال بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون تاثیر گذار است یا خیر؟ در ادامه به جواب این سوال دقت فرمایید.

محققان دانشگاه بیرمنگام با انتشار گزارشی از مطالعه اخیرشان در JAMA Neurology، نتایج تازه‌ای درباره رابطه بین فیزیوتراپی و بیماری پارکینسون ارائه کردند. براساس این گزارش، ممکن است که فیزیوتراپی برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون با درجه خفیف تا متوسط مفید نباشد و مزیتی به آن‌ها ارائه ندهد.

معمولا فیزیوتراپی برای مراحل پیشرفته این بیماری استفاده می‌شود، اما این مطالعه به ارزیابی تاثیر فیزیوتراپی در مراحل اولیه می‌پردازد. در این مطالعه، ۷۶۲ بیمار به‌صورت تصادفی انتخاب شدند که همگی مبتلا به بیماری پارکینسون با درجه خفیف تا متوسط بودند و از فیزیوتراپی و کاردرمانی برای بهبود بیماری استفاده می‌کردند.

ضمنا یک گروه کنترل هم در نظر گرفته شد که از هیچ شیوه درمانی خاصی برای آن‌ها استفاده نمی‌شد. در ادامه بیمارانی که در گروه فیزیوتراپی و کاردرمانی قرار داشتند، در طول هشت هفته از چهار جلسه ۵۸ دقیقه‌ای فیزیوتراپی استفاده کردند. درنهایت بعد از گذشت سه ماه، محققان به این نتیجه رسیدند که بیماران گروه فیزیوتراپی و بیماران گروه کنترل،

هیچ تفاوتی در توانایی انجام کارهای روزانه‌شان ندارند. دکتر کارل کلارک، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «این امکان وجود دارد که بیماری پارکینسون خفیف تا متوسط به فیزیوتراپی واکنش مثبتی نشان ندهد، اما ممکن است که بیماری پارکینسون در مراحل پیشرفته نسبت به این روش‌های درمانی واکنش خوبی نشان دهد». این محققان معتقدند که یافته‌های مطالعه آن‌ها، استفاده از فیزیوتراپی و کاردرمانی در مراحل اولیه بیماری پارکینسون را موثر نشان نمی‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.