آیا قرص های جلوگیری بر میل جنسی تاثیر گذار است؟

آیا قرص های جلوگیری بر میل جنسی تاثیر گذار است؟

آیا قرص های جلوگیری بر میل جنسی تاثیر گذار است؟

طبق جدیدترین تحقیقاتی که محققان بر روی قرص های جلوگیری انجام داده اند به یافته های جدیدی پی برده اند و این سوال در ابتدا مطرح می شود که آیا این قرص ها بر روی میل جنسی زنان تاثیر میگذارد یا خیر؟

بررسی تاثیر داروهای جلوگیری از بارداری بر میل جنسی : محققان می‌گویند در ۲۰ تا ۴۰ درصد زنان، مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری باعث کاهش میل جنسی می‌شود. گر چه برخی از زنان می‌گویند میل جنسی آنها با مصرف قرص بیشتر می‌شود اما تعداد زنانی که از کاهش میل جنسی شکایت دارند تقریبا ۲ برابر است.

دلیل این موضوع وابستگی میل جنسی به تستسترون فعالی است که در خون جریان دارد. مصرف قرص باعث کاهش ۵۰ درصد تولید تستسترون از طریق تخمدان می‌شود. برخی داروها نیز مخصوصا داروهای درمان آکنه و پرمویی ضد تستسترون هستند و تستسترون فعال خون را غیر فعال می‌کنند.

داروهای جلوگیری از بارداری غیر از تاثیری که بر میل جنسی می‌گذارند باعث خستگی و کاهش بافت ماهیچه‌ای و توان فیزیکی می‌شوند و حتی گاهی عامل بروز افسردگی هستند. بهتر است قبل از انتخاب قرص به عنوان روش پیشگیری با متخصصن زنان در این رابطه صحبت کنید و در صورت امکان روش پیشگیری دیگری را انتخاب کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *