آیا معتادان مبتلا به کوکائین با دارو قابل ترک هستند؟

آیا معتادان مبتلا به کوکائین با دارو قابل ترک هستند؟

درمان کوکائین با دارو

در مطلب زیر در مورد درمان معتادان مبتلا به کوکائین صحبت شده است و این سوال مطرح می شود که آیا این معتادان با دارو قابل درمان می باشد یا خیر؟

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان اعتیاد به کوکائین، مورد تایید FDA قرار نگرفته است. در نتیجه مسئولان National Institute on Drug Abuse، با جدیت در حال فعالیت هستند تا داروهای جدید برای درمان اعتیاد به کوکائین را شناسایی و آزمایش کنند و به محصولات ایمن و موثری برسند.

با این‌حال، گزارشات مختلفی وجود دارند مبنی بر این‌که داروهای مختلفی که برای بیماری‌های دیگر استفاده می‌شوند (مثل ویگاباترین، مودافینیل، دی‌سولفیرام و…)، مصرف کوکائین را در برخی موارد کاهش داده‌اند. دی‌سولفیرام در بین این داروها، ثابت‌ترین تاثیر را در کاهش مصرف کوکائین داشته است.

امروزه با دستیابی به اطلاعات تازه‌ای درباره این‌که چطور مغز با مصرف کوکائین دچار تغییر می‌شود، اهداف نوینی معطوف به توسعه روش‌های درمانی جدید و داروهای جدید شکل گرفته است. آزمایش‌هایی که تا به حال انجام شده‌اند، نشان می‌دهند که ترکیبات کوکائین،

تعادل بین گلوتامات و گاما آمینوبوتیریک اسید را دچار اختلال می‌کنند. درنهایت،‌ اگر این مطالعات و آزمایش‌ها با موفقیت پیش بروند، دستیابی به واکسن کوکائین که مانع از ورود این ماده مخدر به مغز شود، خطر بازگشت به مصرف کوکائین را کاهش خواهد داد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *