آیا موز برای من خوب است ؟

 

فواید موز عبارتند از: کمک به کاهش وزن، درمان چاقی، درمان مشکلات روده، کاهش یبوست، و  درمان بیماریهایی مانند دیسانتری، کم خونی، سل، آرتروز، نقرس،بیماری کلیوی و سیستم ادراری. موز همچنین می تواند به مشکلات قاعدگی و سوزش کمک کند. موز برای کاهش فشار خون،  سلامت قلب، تقویت متابولیسم وسیستم ​​ایمنی بدن،  درمان زخم، سلامت چشم ها، تقویت استخوان ها و سم زدایی بدن مفید است.

 

ارزش غذایی  موز

این میوه  یکی از میوه های سالم به شمار می آید که با توجه به ارزش غذایی آن شامل ویتامین هایی همچون ویتامین C، ویتامین B6، ریبوفلاوین، فولات، پانوتنیک اسید و نیاسین است، و همچنین مقدار کمی از ویتامین های دیگر است . از لحاظ مواد معدنی، این میوه دارای مقدار زیادی پتاسیم، منگنز، منیزیم و مس است. موز همچنین منابع خوبی از فیبر و پروتئین  است.

موز دارای فواید  شگفت انگیزی است که شامل موارد زیر می شوند:

 

کاهش وزن

این میوه برای کاهش وزن مفید است زیرا یک عدد از این میوه تقریبا ۹۰ کالری دارد.   این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر  است و به راحتی قابل هضم است. علاوه بر این،اصلا چربی ندارد. بنابراین، با خوردن این میوه هورمون گرسنگی افزایش یافته، احساس گرسنگی نمی کنند.

تقویت استخوانها

موز یکی از بهترین میوه ها برای تقویت استخوانها است . یکی از بهترین دلایل این امر، وجود فروکتوالیگوساکارید است که پروبیوتیک است و باکتری مفید در دستگاه گوارش است که باعث افزایش جذب مواد معدنی و مواد مغذی در بدن میشود.  موز باعث افزایش جذب کلسیم می شود. برخی از این میوه ها همچنین دارای اسیدهای چرب زنجیره کوتاه هستند که انسان نمیتواند جذب کند، اما ارگانیزمهایی در بدن هستند، می توانند این اسیدهای چرب را مصرف کنند، در نتیجه   مواد معدنی مانند کلسیم جذب می شود. کلسیم مهم ترین عنصر در تولید و رشد ماده استخوانی در بدن است. این باعث می شود که احتمال ابتلا به پوکی استخوان کاهش یابد.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *