آیا می توان پوست سالمون (ماهی آزاد) را خورد؟

آیا می توان پوست سالمون (ماهی آزاد) را خورد؟

 

پوست سالمون معمولا غذای سالمی است. پوست آن حاوی مواد معدنی و مواد مغذیبه میزان بیشتری نسبت به مواد موجود در ماهی آزاد است که میتواند به هر رژیم غذایی اضافه شود. موارید هستند که باید در هنگام انتخاب پوست سالمون، مانند منبع و کیفیت ماهی، مورد توجه قرار گیرند. اولویت های شخصی نیز ممکن است در تصمیم گیری در مورد خوردن پوست سالمون، نقش مهمی ایفا کند.

 

حقایقی در  مورد پوست سالمون:

  • با توجه به اینکه ماهی سالمون غنی و با کیفیت بالا است، پوست آن را میتوانید به  بیشتر رژیم های غذایی اضافه کنید.
  • بسیاری از مردم از پوست ماهی سالمون استفاده نمی کنند، چون نمی دانند چگونه آن را طبخ کنند.
  • اضافه کردن پوست سالمون به منو غذایی ساده است و می تواند بدن را با مواد مغذی اضافی تغذیه کند.
  • پوست سالمون شامل بسیاری از مواد مغذی همانند ماهی است.
  • حاوی پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری نسبت به مواد موجود در ماهی است.

بدن نمی تواند اسیدهای چرب امگا ۳ را ایجاد کند، بنابراین مردم باید از طریق رژیم غذایی آنها را دریافت کنند. ماهی سالمون همچنین حاوی مقادیر بالایی از ویتامین های B و D و همچنین مواد معدنی ضروری مانند سلنیوم است. اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توصیه می کند که افراد، به ویژه زنان ۱۶ تا ۴۹ ساله و کودکان بالای ۲ ساله، هر هفته ۲ تا ۳ بار ماهی های چرب مانند ماهی آزاد مصرف کنند.

بعضی افراد ممکن است تصور نکنند پوست  ماهی به نظر اشتها آور است، اما کسانی که آن را انتخاب می کنند میتوانند دستور العمل و غذاهای  مورد علاقه خود را  با پوست ماهی درست کنند.

 

 مزایای تغذیه پوست سالمون

ماهی سالمون در دماهای بسیار سرد اقیانوس زندگی می کند. پوست آنها حاوی غلظت بالا از اسیدهای چرب امگا ۳ برای کمک به نگه داشتن ماهی سالمون در اقیانوس است. این اسید های چرب میتواند فواید زیادی برای  سلامتی بدن انسان به ارمغان بیاورد.

اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است به محافظت از قلب در برابر عوامل خطر برای بیماری های قلبی مانند فشار خون کمک کند. همچنین میتواند  به محافظت از مغز در زمینه کاهش عملکرد آن کمک نماید،  و نیز  رطوبت و سلامت پوست بدن را افزایش دهد. همچنین چشم ها را از دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن محافظت مینماید.

 

آیا می توان پوست سالمون (ماهی آزاد) را خورد؟

 

مطالعات درباره مزایای پوست سالمون  چه می گویند؟

یک مطالعه که در مجله Drugs of Marine منتشر شده اشاره کرد که پوست سالمون ممکن است به درمان دیابت نوع ۲ کمک کند. پوست سالمون قابلیت آنتی اکسیدان قوی را برای افراد ایجاد میکند و حتی ممکن است به زخم های ناشی از دیابت کمک کند.

مطالعه دیگری که در BMC Cancer منتشر شد اشاره کرد که اسیدهای چرب امگا ۳ در پیشگیری از سرطان نقش دارند. رژیم های غذایی در اسیدهای چرب اشباع نشده امگا ۳ میتواند به مبارزه با سلول های سرطانی کمک کنند.

 

پوست سالمون همچنین  پروتئین سالمتری را به رژیم غذایی اضافه می کند که میتواند به افرادی کمک کند که آن را جایگزین گوشت قرمز نمایند.

 

چگونه می توان پوست سالمون را طبخ کرد

وقتی ماهی سالمون آب پز شده، دودی یا بخار پز شده، پوست می تواند خاکستری و قلیایی شود، که برای خوردن زیاد خشن نیست. با این حال، هنگامی که پوست ماهی سالمون گرم، نرم و یا سرخ شده ترد می شود و به دلیل تمام چربی های پوست، عطر و طعم آن  کامل است.

 

پخت و پز ماهی آزاد با پوست

بعضی از مردم ترجیح می دهند که ماهی را با پوست بپزند.  پختن ماهی سالمون به این شیوه کمک می کند گوشت ظریف را از خشک شدن مصون کند. پوست ماهی کباب شده  نیز می تواند یک بافت و طعم متفاوت را به منوی غذا اضافه نماید. هنگام پخت و پز ماهی سالمون در قابلمه یا گریل، پوست آن  می تواند از گوشت  ماهی در برابر سوختن محافظت  کند.

 

بیکن ماهی سالمون

یکی از ساده ترین راه های آماده سازی پوست ماهی سالمون، ایجاد “بیکن ماهی سالمون” است که نوار های نازک پوست ماهی سالمون سرخ شده در روغن است.

پوست را از ماهی جدا کنید. آن را به نوارهای ۱ اینچ برش دهید و با حوله کاغذی خشک کنید – ممکن است زمان زیادی برای گرفتن رطوبت از پوست نیاز داشته باشید، پس صبور باشید. روغن پخت و پز را به اسطوخودوس اضافه کنید و حرارت بیش از حد متوسط ​​را قرار دهید. هنگامی که روغن داغ است، نوار های خشک شده پوست ماهی سالمون را به تابه اضافه کنید. قطعات را به صورت مورد نیاز خود بچرخانید تا از سوزاندن آنها جلوگیری شود. سپس نوارها را از ظرف جدا کنید و آنها را بر روی یک حوله کاغذی بریزید تا روغن اضافی را بردارید. نمک و فلفل به طعم آن اضافه کنید.

این دستورالعمل ساده می تواند متناسب با تقریبا هر وعده غذایی باشد و یک راه ساده برای اضافه کردن پوست سالمون به رژیم غذایی است.

 

 

خطرات و عوارض جانبی

برای جلوگیری از  استفاده از ماهیان آلوده توصیه می شود ماهی آزاد تازه وحشی را تهیه نمایید. قبل از اضافه کردن پوست سالمون به رژیم، چند مورد مهم وجود دارد.

قبل از خوردن پوست لازم است بدانید ماهی سالمون از کجا می آید. ماهی سالمون که در آبهای کثیف و آلوده زندگی می کند ممکن است سموم را از غذا و آب در پوست خود جذب کرده باشد. این سموم ممکن است یک فرد را در خطر قرار گرفتن در معرض آلودگی های پایدار آلی (POPs) قرار دهد که می تواند باعث مشکلات بهداشتی شود.

 

مطالعات درباره ریسک آن چه می گویند؟

یک مطالعه  نشان داد که رژیم غذایی بالا ماهی سالمونی پرورشی و POPs می تواند با اختلالات متابولیکی مانند دیابت نوع ۲ و چاقی در افراد مرتبط باشد.

ماهی سالمون نیز ممکن است توسط مواد شیمیایی به نام پلی فنل های بفنیل (PCBs) و متیل کربن آلوده شود. ماهی سالمون همچنین میتواند این مواد را از آب آلوده و مواد غذایی آنها جذب کند. هرچقدر زمان قرار گرفتن ماهی در معرض این مواد شیمیایی مضر بیشتر باشد، میزان الودگی انها در گذر زمان بیشتر خواهد شد.

 

انتخاب منبع ماهی سالمون

به دلیل خطرات بالقوه مانند اینها، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از ماهی آزاد وحشی استفاده کنند. با این حال، ممکن است هنوز هم ارزش بررسی آن را داشته باشد که  اطمینان حاصل شود ماهی سالمون وحشی نیز از مناطق با آب پاک آمده است.

چگونه ماهی سالمون با کلم بروکلی را مزه دار کنیم؟

 

تعاملات دارویی و خطرات دیگر

خوردن بسیاری از اسید های چرب امگا ۳ ممکن است با بعضی از داروها مانند تهیه کننده های خون یا داروهای ضد انعقادی تعامل داشته باشد. در حالی که رژیم غذای سالم گاه به گاه میتواند باعث نگرانی نباشد، همیشه قبل از انجام تغییرات شدید در رژیم غذایی، با پزشک مشورت کنید.

خوردن پوست سالمون نیز کالری بیشتری در رژیم غذایی نسبت به ماهی سالمون بدون پوست اضافه می کند و افرادی که در مصرف چربی یا کالری خود محتاط هستند، لازم است این نکته را در نظر داشته باشند.

خلاصه

در حالی که خوردن پوست سالمون معمولا ایمن محسوب می شود، منبع و کیفیت ماهی سالمون عامل مهمی است. افرادی که ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به آلاینده های بالقوه مانند زنان باردار و یا پرستار داشته باشند شاید بهتر باشد از خوردن پوست سالمون به طور کامل اجتناب کنند. برای اکثر افراد دیگر، خوردن پوست سالمون از یک منبع خوب میتواند یک راه عالی برای افزودن اسید های چرب مفید و مواد مغذی به رژیم غذایی آنها باشد.

اختصاصی روزنه آنلاین


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.