ابتلای افراد متاهل به اضافه وزن

ابتلای افراد متاهل به اضافه وزن

 

تابحال دقت کرده اید برخی افراد پس از ازدواج دچار چاقی و اضافه وزن می شوند؟ علت ابتلای افراد متاهل به چاقی چیست؟ غالبا افرادی که در دوران نامزدی به سر میبرند بیشتر به رستوران ها  کافی شاپ ها می روند افراد متاهل اشتهای بیشتری نسبت به افراد مجرد دارند و از بودن در کنار همسرشان لذت میبرند و این باعث افزایش اشتهای آن ها و پرخوریشان می شود.

بسیاری از افراد بعد از یافتن عشق زندگی‌شان و ازدواج دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند. آیا واقعا عشق روی بشقاب غذا و میزان غذایی که می‌خوریم تاثیر منفی دارد و باعث افزایش وزن می‌شود؟بررسی‌های انجام شده روی هزار زوج در سال ۲۰۱۴ نشان داد از همان روز اول ملاقات، ۴۷ درصد زوج‌ها در انتخاب غذای خود تجدید نظر می‌کنند

و از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر از خوردن مواد غذایی سنگین و سس‌هایی که ممکن است لباسشان را کثیف کند خود داری خواهند کرد. در ۴۱ درصد موارد، زوج‌ها بعد از رسیدن به هم متعادل‌تر غذا می‌خورند. ۴۷ درصد از این تعداد غذای خانه را به بیرون ترجیح می‌دهند و ۲۲ درصد برای آنکه در چشم زوج خود زیباتر باشند رژیم کاهش وزن می‌گیرند. در ۲۱ درصد موارد هم یک زوج روی عادات غذایی ناسالم دیگری تاثیر مثبت می‌گذارد و مانع از اضافه وزن و بدخوری او می‌شود. آمار نشان می‌دهد در ۵۹ درصد موارد اگر زوج شما عادات غذایی بدی داشته باشد می‌تواند روی همسرش تاثیرات منفی بگذارد. در ۱۷ درصد موارد وقت گذراندندر خارج از خانه و خوردن فست فود عامل اضافه وزن است. به طور کل به نظر می‌رسد بعد از ازدواج ۵۷ درصد زوج‌ها چاق می‌شوند، ۳۶ درصد تغییر وزن ندارند و ۷ درصد لاغر‌تر خواهند شد.شما جز کدام دسته هستید؟ دلیل آن را می‌دانید؟ اگر عادات نادرست خود را اصلاح کنید مطمئنا همراه همسرتان زندگی بهتری را تجربه خواهید کرد.

خیلی ها فکر می کنند ترشح هورمون ها در این چاقی موثر است اما واقعیت این است که هورمون ها هیچ تاثیری روی تغییرات وزنی زوج های جوان ندارند اصلا چرا چاق شدن بعد از ازدواج مشکل بسیاری از افراد است؟

از ماه ها یا شاید سال ها قبل برای مراسم عروسی برنامه ریزی می کنید و دوست دارید در آن مهمانی خاص بهترین باشید. مثلا در باشگاه ورزشی ثبت نام می کنید و رژیم های عجیب و غریب می گیرید تا لاغر شوید و به اندام متناسبی که آرزویش را دارید، برسید. همیشه هم مراقب خورد و خوراکتان هستید تا دوباره چاق نشوید اما با تمام شدن مراسم معمولا همه این کارها فراموش می شوند و اضافه وزن پیدا می کنید.

متاسفانه بسیاری از خانم ها و حتی آقایان تصور می کنند چاق شدن و داشتن وزن اضافه جزء جدایی ناپذیر متاهل شدن به شمار می رود و امکان ندارد کسی ازدواج کند و دچار اضافه و وزن نشود!


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *