ابتلا به اختلالات دوقطبی با گربه خانگی

ابتلا به اختلالات دوقطبی با گربه خانگی

کسانی که از گربه به عنوان حیوان خانگی نگهداری میکنند بهتر است مراقب اختلالات و بیماری هایی که این حیوان به همراه دارد باشند، این حیوان علاوه بر ایجاد بیماری های جسمی، می تواند عامل ایجاد انواع اختلالات روحی و روانی مانند اختلالات دوقطبی و وسواسی‌ اجباری نیز باشد.

اختلالات ایجاد شده توسط گربه برای انسان کدام ها هستند؟ به گفته محققان میزان انگل توکسوپلاسموز در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، اختلالات دوقطبی و وسواسی‌ اجباری، ۳ برابر دیگر افراد است. محققان مرکز انسرم در بررسی برای اثبات ارتباط بین بیماری‌های روانی و توکسوپلاسموز نشان دادند این انگل می‌تواند باعث ایجاد کیست‌هایی در مغز شده و در افرادی که زمینه ژنتیکی ابتلا به بیماری‌های روانی را دارند باعث بروز بیماری شود. محققان فرانسوی می‌گویند بررسی بیمار مبتلا به اختلال دوقطبی نشان داده ۷۵ درصد این افراد آلوده به انگل توکسوپلاسموز هستند و این میزان در مبتلایان به اسکیزوفرنی نیزحدود ۶۵ درصد است. همین میزان آلودگی در افراد مبتلا به وسواس هم دیده شده است.

بررسی‌‌ها نشان داده مصرف داروی ضدانگل واپرویت می‌تواند تا حد زیادی میزان افسردگی را در بیماران دوقطبی کاهش دهد. تحقیق دیگری که سال گذشته در آمریکا انجام شد و مشروح نتایج آن در مجله schizophrenia research منتشر شد نشان داد ۳۸ درصد افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند در دوران کودکی در خانه گربه داشته‌اند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.