ابتلا به امراض قندی با سبک زندگی ناسالم

ابتلا به امراض قندی با سبک زندگی ناسالم

بهتر است با عواملی که در ایجاد امراض قندی موثر هستند آشنا شوید پزشکان نوشیدنی های شیرین و سبک زندگی ناسالم را عامل مهمی برای ابتلا به دیابت میدانند بهتر است در سبک زندگی تغییرات سالم و مثبتی ایجاد کنید تا از این بیماری در امان بمانید.

کدام عوامل باعث مبتلاشدن به بیماری قند(دیابت) می شوند؟ گروهی از محققان با انتشار متن دو مطالعه در BMJ، درباره دیابت نوع دوم مباحث تازه‌ای طرح کردند. هدف اصلی در این مطالعات این بوده است تا عواملی که خطر دیابت نوع دوم را بالا می‌برند، شناسایی شوند. نتیجه نهایی مطالعات این محققان، نشان می‌دهد که وقتی مصرف نوشیدنی‌های شیرین،وزن کم هنگام تولد و سبک زندگی ناسالم در دوران بزرگسالی با هم ترکیب می‌شوند، حتما خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهند. در مطالعه اول، آن‌ها با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ۱۷ مطالعه مشاهده‌ای که بر روی ۳۸۲۵۳ مورد از مبتلایان به دیابت نوع دوم انجام شده بود، دست به تحلیل‌های جدیدی درباره مصرف نوشیدنی‌های شیرین زدند.

آمار نهایی نشان داد که مصرف نوشیدنی‌های شیرین، به‌اندازه ۲۵۰ میلی‌لیتر در روز، به‌تنهایی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را تا ۱۸ درصد بالا می برد. در مطالعه دوم با تحلیل سه آزمایش همزمان که شامل ۱۴۹۷۹۴ نفر می‌شد، وزن هنگام تولد همه آن‌ها بررسی شد و فاکتورهایی برای تشخیص سبک زندگی ناسالم در نظر گرفته شداز جمله رژیم غذایی، سیگار کشیدن، فعالیت فیزیکی و BMI. نتایج به دست آمده نشان داد کسانی که وزن هنگام تولدشان پایین بوده است و سبک زندگی ناسالمی هم دارند، خیلی بیشتر در معرض خطر دیابت نوع دوم قرار می گیرند. در واقع به نظر این محققان، ۱۸ درصد مبتلایان به دیابت نوع دوم با مشکل کمبود وزن در هنگام تولد و سبک زندگی ناسالم در بزرگسالی مواجه بوده‌اند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *