ابتلا به صرع با امراض قندی

ابتلا به صرع با امراض قندی

آیا میدانستید از جمله عوارض جانبی امراض قندی می توانیم به بیماری صرع اشاره کنیم. این بیماری در اطفالی که به دیابت نوع یک دچار هستند بیشتر دیده می شود محققان پس از مطالعه روی تعداد زیادی از بیماران دیابتی پی به این موضوع بردند.

یکی از جدیدترین مطالعات منتشرشده در مجله Diabetologia، نتایج تازه‌ای درباره ارتباط بین دیابت نوع ۱ و بیماری صرع نشان می‌دهد. براساس این گزارش، احتمال ابتلا به بیماری صرع در میان کسانی که مبتلا به دیابت نوع ۱ هستند، سه برابر بیشتر از کسانی است که دیابت نوع ۱ ندارند.

با این‌حال، لازم به ذکر است که این مطالعه هیچ رابطه علت و معلولی بین این دو بیماری را اثبات نمی‌کند. محققان می‌گویند که کم‌سن‌ترین افراد مبتلا به دیابت نوع ۱، یعنی کودکان زیر ۶ سال، شش برابر بیشتر از دیگران با خطر ابتلا به بیماری صرع روبه‌رو هستند. بیشترین میزان خطر ابتلا به بیماری صرع در بین کودکانی است که مبتلا به دیابت نوع ۱ هستندو به دلیل کاهش قند خون شدید (هیپوگلیسمی) باید در بیمارستان درمان شوند.در واقع، خطر ابتلا به صرع در بین این کودکان، ۱۶.۵ برابر بیشتر از دیگران است. برخی متخصصان گمان می‌کنند که عوامل مختلفی می‌توانند در این ارتباط نقش داشته باشند. اختلالات سیستم ایمنی، ضایعات مغزی، عوامل ژنتیکی و ناهنجاری‌های متابولیک، تعدادی از همین عوامل هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *