ابتلا به پارکینسون با مصرف شیشه

ابتلا به پارکینسون با مصرف شیشه

آیا میدانستید افرادی که ماده روانگردان شیشه را مصرف میکنند بیشتر در معرض ابتلا به پارکینسون قرار دارند؟از جمله عوارض مصرف شیشه می توانیم به کم‌اشتهایی و عدم تعادل حرکتی اشاره کنیم .با ما در ادامه این بخش همراه باشید.

دانشگاه یوتا، مطالعه‌ای انجام داد که طی آن سوابق پزشکی ۴۰ هزار نفر را از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار داد. براساس نتایج به دست آمده، مصرف مت‌آمفتامین که در بازار سیاه به نام شیشه معروف است، مردان را سه برابر نسبت به ابتلا به بیماری پارکینسون مستعد می‌کند. شیشه نوعی ماده روان‌گردان است که بر عملکرد سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. همانطور که می‌دانید، پارکینسون نوعی بیماری عصبی است که بر سلول‌های مغز اثر می‌گذارد و باعث اختلال در حرکت می‌شود.

این بیماری که با افزایش سن تشدید می‌شود، و معمولا از سنین ۶۰ سالگی آغاز می‌شود، به تدریج عملکرد سلول‌های عصبی را از بین می‌برد. از علایم آن می‌توان به لرزش دست،افت سرعت در حرکت، مشکل در راه رفتن، انقباض عضلات و تغییر در قدرت تکلم و پلک زدن. از دیگر عوارض مصرف شیشه، می‌توان به کم‌اشتهایی اشاره کرد که متأسفانه امروزه برخی از زنان نیز به بهانه کاهش وزن، به مصرف این ماده خطرناک روی آورده‌اند. در حالیکه احتمال ابتلای زنان مصرف‌کننده شیشه، به پارکینسون پنج برابر است، اما تعداد آن‌ها خیلی کمتر از مردان است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *