اثرات مخرب قلدری کردن کودکان

اثرات مخرب قلدری کردن کودکان

وقتی کودکان با قلدری یگر همسن و سالان خود مواجه می شوند و توانایی مقابله با آن ها را ندارند، دچار نوعی افسردگی و اختلال شخصیتی خواهند شد، قلدری و آزار و اذیت جسمی و فیزیکی باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها و افزایش استرس و اضطراب در آن ها خواهد شد.

اذیت کردن, کتک زدن, شایعه‌پراکنی و تهدید,همگی شکل‌هایی از قلدری کردن هستند که معمولا در مدرسه اتفاق می‌افتند. درحالی که تاثیر قلدری کردن روی همه کودکان یکسان نیست، اما بسیاری از کودکان با اثرات بلندمدت و کوتاه‌مدت آن مواجه می‌شوند که به‌سختی بهبود می‌یابند. مطالعات علمی نشان می‌دهند کودکانی که قربانی قلدری کردن کودکان دیگر می‌شوند، معمولا عملکرد خوبی در مدرسه ندارند. محققان دانشگاه UCLA در سال ۲۰۰۵ میلادی به بررسی گروهی از دانش‌آموزان پرداختندو این بررسی را به مدت ۳ سال ادامه دادند. درنهایت محققان متوجه شدند که همبستگی مستقیمی بین قلدری بیش از حد و عملکرد تحصیلی ضعیف وجود دارد.

درواقع، دانش‌آموزانی که با سطح بالایی از قلدری مواجه می‌شوند،‌ به‌مراتب نمرات پایین‌تری نسبت به دیگران کسب می‌کنند. به گفته یکی از محققان، کودکان قربانی معمولا برای یادگیری درس بی‌انگیزه می‌شوند. کودکانی که در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، معمولا احساس ناراحتی، اضطراب و ترس می‌کنندو همین شرایط زندگی و درس خواندن را برای آنان سخت می‌گرداند. کودکانی که قلدری می‌کنند، می‌خواهند که احساس بی‌ارزش بودن را در کودکان دیگر به وجود بیاورند و معمولا هم موفق می‌شوند. کودکی که اعتماد به نفس نداشته باشد، معمولا گوشه‌گیری می‌کند و به‌ندرت شاد به نظر می‌رسد. یکی از مطالعات Academic Pediatrics در سال ۲۰۱۰ میلادی نشان می‌دهد که اعتماد به نفس ضعیف می‌تواند با ابتلا به چاقی، بیماری‌های روان‌شناختی و رفتارهای خشونت‌آمیز همراه باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.