احتمال ابتلای جوانان به افسردگی با داشتن پدر افسرده در کودکی

احتمال ابتلای جوانان به افسردگی با داشتن پدر افسرده در کودکی

 

بر طبق یک مطالعه منتشر شده در سایت The Lancet، نوجوانانی که پدران آنها علائم افسردگی، را در هنگام کودکی آنها بروز دادند، بیشتر احتمال دارد علائم مشابهی داشته باشند و به افسردگی، دچار شوند.

ارتباط افسردگی در پدر و کودکان

افسردگی، در مادر به طور عمده به عنوان عامل اصلی کمک به افسردگی، در نوجوان شناخته شده است، اما مطالعات اندکی بر نقش افسردگی پدرانه، تنها در سلامت روان نوجوانان تمرکز دارد.

به گفته محققان، افسردگی پدرانه نسبتا رایج و مهم است، زیرا پدران به طور فزاینده ای در مراقبت از کودکان دخیل هستند. برای این مطالعه، آنها داده های مربوط به دو گروه بزرگ را تجزیه و تحلیل کردند: مطالعه ی در حال رشد در ایرلند که شامل ۶،۰۷۰ خانواده و مطالعات ای دیگر در انگلستان بود که شامل ۷،۷۶۸ خانواده می شد. آنها علائم افسردگی، در پدر را در هنگام تشخیص افسردگی نوجوانان ۷ یا ۹ ساله، در سن ۱۳ یا ۱۴ سالگی اندازه گیری کردند.

نتایج مطالعه نشان می دهد که افسردگی پدر، خطر ابتلا به افسردگی، در نوجوان را، مستقل از عواملی مانند افسردگی، در مادران، اختلافات خانوادگی و اجتماعی و صرف نظر از این که پدران از نظر وابستگی و نوع ارتباط با فرزندان خود به چه نحوی هستند، افزایش می دهد.

هرگونه کپی برداری با نام روزنه آنلاین مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.