احساسات کودک نوپا

 احساسات کودک نوپا

کودک نوپا مراقبت های زیادی نیاز دارد،وی تازه راه رفتن را آموخته است و می خواهد دنیای پیرامون خود را بشناسد و به همه جا سرک بکشد، سعی کنید کودک نوپا را محدود نکنید،از دور وی را زیرنظر داشته باشید و هرگز او را تنها نگذارید بخصوص در مکان های پررفت و آمد و ماشین رو خطر در کمین کودک نوپا است .

کودکتان را از ماشین پیاده کرده و در پیاده رو مى‌گذارید تا کالسکه‌اش را از صندوق درآورید که مى‌بینید کودکتان پا به فرار گذاشته است. وقتى به او مى‌رسید با تقلاى او رو به رو مى‌شوید چون احتمالاً نمى‌خواهد سوار کالسکه شود و مى‌خواهد امروز را با پاهاى خودش گز کند. در این مشکل یک نوع تمایل وجود دارد. او فرار نمى‌کند که شما را عصبى کند یا لج شما را در آورد بلکه میخواهد اولین احساس استقلال را به وسیله دو پایى که مى‌توانند بدوند، تجربه مى‌کند.

به گفته پاتریشیا شیم، مدیر مرکز رشد کودکان در نیویورک، نوپایان از اینکه آزاد هستند و مى‌توانند به هر طرف بدوند، ذوق مى‌کنند. پس تا جایى که مى‌توانید، او را تشویق کنید و البته مراقب باشید به کدام سمت مى‌رود. سعى کنید محیطى که برایش فراهم مى‌کنید امن باشد. *چند توصیه:

نزدیک او باشید. اگر در مکان باز و امنى هستید که مى‌توانید او را ببینید،اجازه دهید تنها باشد. اکثر اوقات، اگر بر سرش فریاد نزنید یا دنبالش ندوید، خودش مى‌ایستد و بر‌مى‌گردد تا عکس العمل شما را ببیند و وقتى مى‌بیند شما دنبالش نمى‌کنید، خودش نزدتان مى‌آید. اما هرگز در مکان‌هاى شلوغ یا اطراف خودرو‌ها، این کار را امتحان نکنید. تا هر جا که رفت همراهش بروید. کودکان، در این سن علاقه زیادى به قایم شدن دارند،اما اگر در شلوغى گم بشوند، شما هرگز خودتان را نمى‌بخشید. به او نشان دهید به کدام سمت بدود. اجازه دهید کودکتان با پاهاى خودش مکان‌هاى جدیدى را که از نظر شما بى خطر هستند، کشف کند.

مثلاً جایى مثل پارک که از وسایل نقلیه در امان است. حتى در پارک نیز ممکن است مکان‌هایى باشد که او نباید برود مثل لای بوته‌ها یا گودال گِل. او به راحتى قبول مى‌کند که این مکان‌ها ممنوعه هستند اگر، اجازه رفتن به مکان‌هاى بیشترى داشته باشد. پیامى که دریافت مى‌کند این است که دویدن ایرادى ندارد اما به شرطى که در زمان مناسب و به جاى مناسبى فرار کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *