احساس ناامیدی در مردان

 

احساس ناامیدی در مردان

مردانی که با احساس ناامیدی مواجه می شوند. با مشکلات مختلفی در زندگیشان مواجه خواهند شد یکی از علائم مهم افسردگی در آقایان احساس ناامیدی است این اختلالات باعث کاهش احساس لذت به صورت طولانی‌مدت در مردان خواهند شد .

احساس ناامیدی یا خشم دائمی، از نشانه‌های دیگر افسردگی در مردان هستند. درواقع، مطالعات علمی نشان داده‌اند که افسردگی با احساس ناراحتی، بدبینی و حالت انفعالی در مردان ارتباط دارد، اما این بیماری می‌تواند به شیوه‌های دیگری هم بروز پیدا کند. با این‌که چنین حالت‌هایی از علائم مهم افسردگی به شمار می‌روند، اما افسردگی در بعضی از مردان می‌تواند از راه‌های دیگری نمایان شود.

بنابراین، ممکن است که شما با مردانی مواجه شوید که به‌جای داشتن احساس ناراحتی یا حالت انفعالی،شدیدا خشمگین می‌شوند و تحریک‌پذیری عصبی بالایی دارند. این احساسات در مردان مبتلا به افسردگی دائما مثل حباب‌هایی در زیر آب روی هم جمع می‌شوند و با کوچک‌ترین اتفاقی منفجر می‌شوند. از دست دادن علاقه به زندگی، از نشانه‌های دیگر افسردگی در مردان است. شما ممکن است متوجه شوید که همسرتان نسبت به مسائل مورد علاقه خودش، دیگر هیچ علاقه‌ای نشان نمی‌دهد. این حالت با اصطلاح فقدان لذت (anhedonia) شناخته می‌شود.

مردانی که فقدان لذت را تجربه می‌کنند، معمولا علاقه خودشان را نسبت به سرگرمی‌ها از دست می‌دهند،‌ هیچ شوقی برای کار کردن ندارند و از رابطه زناشویی لذت نمی‌برند. با این‌که مطالعات کافی در این زمینه انجام نشده‌اند، اما این‌طور تصور می‌شود که تجربه حالت فقدان لذت، به‌علت مسدود شدن گیرنده‌های لذت در مغز ما نیست، بلکه افسردگی از شکل‌گیری احساس لذت در طولانی‌مدت جلوگیری می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.