اختراع خودکار برای افراد مبتلا به پارکینسون

اختراع خودکار برای افراد مبتلا به پارکینسون

خودکار افراد مبتلا به پارکینسون اختراع شد

مطلب زیر اختصاص دارد به خودکاری که ویژه بیماران مبتلا به پارکینسون که اختراع شده است. بیماران مبتلا به پارکینسون بدلیل ضعف بسیار شدید و لرزش در مفاصل قادر نیستند با خودکارهای معمولی چیزی بنویسند.

حروف با فاصله خیلی کم و فشرده از ویژگی‌های بارز دست‌خط افراد مبتلا به پارکینسون است که به خاطر تخریب تدریجی موتور کنترلی فرد رخ می‌دهد و میکروگرافی گفته می‌شود. این حالت موجب می‌شود، بیمار قلم خود را برای همیشه کنار بگذارد، اما حالا تیمی از مهندسان انگلیسی می‌گویند، امیدهایی برای افرادی که از این مشکل ناامیدکننده رنج می‌برند،

وجود دارد. خودکار ARC شرکت دوپا سلوشن (Dopa Solution)، یک وسیله نوشتن لرزشی است که ماهیچه‌های دست را تحریک و به بیماران پارکینسونی قدرت کنترل قلم روی کاغذ را می‌دهد. این خودکار بزرگ و سنگین است و استفاده از آن به راحتی استفاده از خودکارهای دیگر نیست. این اندازه بزرگ به خاطر راحتی افراد مبتلا برای کار با آن است.

درون این خودکار موتور لرزشی قرار داده شده است که ماهیچه‌های خاصی را در دست تحریک می‌کند و در نتیجه بیماران هنگام حرکت دادن خودکار روی کاغذ، کنترل بهتری روی آن خواهند داشت. به گفته دوپا، نتیجه این فناوری دست‌خطی درشت‌تر و خواناتر است. کارآزمایی اولیه در بیماران دچار میکروگرافیا انجام شده و این تیم ادعا می‌کند، دست‌خط این بیماران ۸۶ درصد بهبود یافته است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.