اختلالات خواب و مشکل تمرکز در اطفال

اختلالات خواب و مشکل تمرکز در اطفال

سعی کنید برنامه خواب فرزندتان منظم و با کیفیت باشد. کودکانی که دچار اختلالات خواب هستند از تمرکز کافی برخوردار نخواهند بود و این موضوع باعث آسیب زدن به روند تحصیلی آن ها خواهد شد. برای افزایش مهارت‌های مختلف در فرزندتان ابزار هوشمند را از آن ها دور کنید.

یکی از مشکلاتی که باعث اختلال در تمرکز دانش‌آموزان می‌شود، کم‌خوابی است. بنابراین، مطمئن شوید که فرزند شما شب‌ها به‌اندازه کافی می‌خوابد و دچار اختلالات خواب نیست. کودکان پیش‌دبستانی به ۱۱ تا ۱۳ ساعت، کودکان دبستانی به ۱۰ تا ۱۱ ساعت و نوجوانان به ۸.۵ تا ۹.۲۵ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. شما می‌توانید به کودک‌تان کمک کنید تا برای از بین بردن اموری که حواسش را پرت می‌کنند، همکاری بیشتری با معلم داشته باشد.

برای مثال، از فرزندتان بخواهید که در قسمت جلویی کلاس بنشیند و نزدیک پنجره‌ها، درها و نقاط شلوغ دیگر قرار نگیرد. علاوه بر این، هیچ‌وقت به فرزندتان اجازه ندهید که در مدرسه از تلفن همراه یا وسایل الکترونیکی دیگر استفاده کند. شما به‌عنوان پدر یا مادر باید به فرزندتان آموزش دهید که در نوشتن تکالیف مدرسه، براساس برنامه‌ریزی منظم و دقیقی پیش برود.

کودکانی که در تمرکز دچار مشکل هستند، واقعا به پشتیبانی و حمایت والدین نیاز دارند. این نکته از نظر متخصصان دارای اهمیت زیادی است. وقتی که کودک تلاش می‌کند تا مهارت‌های مختلفش را تقویت کند و نکات لازم را یاد بگیرد، پدر و مادر باید کاملا صبور باشند. همیاری والدین به کودکان کمک می‌کند تا عادت‌های تحصیلی خوب و مهارت‌های لازم برای تمرکز را سریع‌تر و بهتر یاد بگیرند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.