اختلالات مختلف روحی در دوران نوجوانی

اختلالات مختلف روحی در دوران نوجوانی

چگونه می توانیم با پدیده خودزشت انگاری در کودکان مقابله کنیم؟ این رفتار ناشی از چه مشکلات روحی و روانی در نوجوانان ایجاد می شود؟ برای مقابله با این پدیده روحی در دوران نوجوانی چه راهکارهای پزشکی باید در پیش بگیریم؟

محققان انگلیسی می‌گویند ۳۹ درصد دختران ۱۴ ساله احساس می‌کنند چاق هستند و در این سن حداقل یک بار رژیم کاهش وزن گرفته‌اند. همچنین آمار نشان می‌دهد ۵ درصد دختران و ۳ درصد پسران زیر ۸ سال از ظاهر خود رضایت ندارند و دچار خود زشت‌انگاری شدند. محققان می‌گویند مشکلات تغذیه‌ای که نوجوانان به آن روبرویند به دلیل اعتماد به نفس پایین است که ریشه در کودکی دارد. براساس تحقیقی که مشروح آن در مجله انگلیسی زنان Psychialry منتشر شده است،

زیر نظر گرفتن ۶ هزار کودک دبستانی و قبل از ۱۴ سال نشان داده است تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین میزانه اعتماد به نفس دختران و پسران وجود دارد. پایین بودن اعتماد به نفس در دختران بیشتر دیده می‌شود و این امر می‌تواند حتی اگر کودک دچار اضافه‌ وزن نباشد باعث مشکلات تغذیه‌ای د دوران نوجوانی شود. برعکس کودکانی که در ۸ سالگی اعتماد به نفس بالایی دارندکمتر در طول زندگی دچار مشکلات تغذیه‌ای می‌شوند. محققان می‌گویند برای پیشگیری و درمان این مساله باید در مدارس در رابطه با سبک صحیح زندگی و تصویر بدنی مثبت از خود آموزش داده شود. البته تنها به این وسیله نمی‌توان جلوی مشکلات تغذیه‌ای را گرفت چون در این میان ژنتیک، بیولوژیک روان و اجتماع هم نقش بازی می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *