اختلال در عملکرد ریوی با آلاینده ها

اختلال در عملکرد ریوی با آلاینده ها

کودکان را در معرض آلودگی هوا قرار ندهید چون به عملکرد ریوی آن ها آسیب وارد خواهدشد، بهتر است با عوارض آلایندها برای فرزندانتان آشنا شوید و از ایجاد بیماری آسم و اختلال در عملکرد ریوی آن ها پیشگیری کنید. موادشیمیایی موجود در هوا می توانند باعث ایجاد مشکلات رفتاری در کودکتان شوند.

امروزه شواهد علمی قابل توجهی وجود دارند که قطعی بودن اثرات ناگوار آلودگی هوا را بر سلامت نوزادان و زنان باردار تایید می‌کنند. این شواهد نشان می‌دهند که آلودگی هوا، خطر مرگ بر اثر مشکلات تنفسی را دوره پس از زایمان بالا می‌برد. براساس همین شواهد، رابطه‌ای بین قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا و اثرات زیان‌بار بر رشد عملکرد ریوی کودکان وجود دارد.

تضعیف عملکرد ریوی در کودکان که البته برگشت‌پذیر است، همچنین کاهش مزمن رشد ریوی در آنان و ضعیف شدن سطح عملکرد ریوی، همگی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا مرتبط هستند. همین شواهد نشان می‌دهند که ذرات و آلودگی‌های ناشی از ترافیک (دی‌اکسید نیتروژن) بیشتر از آلاینده‌های دیگر به عملکرد ریوی کودکان آسیب می‌رسانند. گزارش سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که نوعی رابطه علت و معلولی بین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و تشدید بیماری آسم وجود دارد. حتی چنین رابطه مهمی بین بعضی از آلاینده‌ها و افزایش شیوع سرفه و برونشیت، مورد توجه محققان بوده است. آلاینده‌های زیست‌محیطی مانند برخی از فلزات سنگین و آلاینده‌های آلی پایدار هم اثرات ناگوار و مخربی را بر رشد و تکامل سیستم عصبی و رفتارهای کودکان به‌جا می‌گذارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *