اختلال در عملکرد شناختی با میگرن

اختلال در عملکرد شناختی با میگرن

سردردهای میگرنی دائمی تاثیرات منفی زیادی بر زوال عقل افراد مبتلا میگذارند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد شناختی خواهند شد. وضعیت میگرن برای زنان به مرور زمان مشکل ساز خواهد شد. به راهنمایی های پزشکی در این باره دقت کنید.

یکی از مطالعات محققان Brigham and Women’s Hospital نشان می‌دهد که اگرچه سردردهای میگرنی رایج هستند و معمولا ناتوان‌کننده‌اند، اما با زوال مهارت‌های فکری همراه نیستند. گزارشی از این مطالعه در BMJ منتشر شده است. مسئولان این مطالعه می‌گویند: «مطالعات قبلی درباره ارتباط بین میگرن و زوال شناختی،مطالعات کوچکی هستند و قادر به شناسایی ارتباط بین این دو عامل نیستند.

اما مطالعه ما، به‌اندازه کافی بزرگ است و نشان می‌دهد که میگرن (اگرچه دردناک است)، ولی با زوال شناختی مرتبط نیست». محققان در این مطالعه، ابتدا اطلاعات حدود ۴۰ هزار نفر از زنان ۴۵ ساله به بالا را بررسی کردند که قبلا جمع‌آوری شده بود. سپس به تحلیل اطلاعات تازه‌ای پرداختندکه با توجه وضعیت میگرن از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از زنان دیگر به دست آمده بود. نتایج نهایی نشان داد که میزان ابتلا به زوال شناختی در بین زنانی که سابقه میگرن ندارند، با کسانی که میگرن همراه با آئورا یا بدون آن را تجربه کرده‌اند، تفاوتی نمی‌کند. به نظر محققان، این نتایج برای پزشکان و بیماران مهم است. آنان باید بدانند که میگرن، پیامدهای مخرب و درازمدتی برای عملکرد شناختی ندارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *