اخم کردن جنین در هفته پانزدهم بارداری

اخم کردن جنین در هفته پانزدهم بارداری

در هفته پانزدهم بارداری چه میگذرد؟

در مطلب زیر در مورد هفته پانزدهم بارداری اطلاعات جالبی در مورد این هفته برای شما عزیزان قرار داده اند در این هفته کودک میتواند براحتی اخم کند امیدوارم که مطلب زیر را بدقت مطالعه کنید.

کرک جنینی، نخستین موهای ریز و کرک ‌مانند کودک شما اکنون در پشت کمر، شانه، گوش‌ها و پیشانی او را پوشانده است. این کرک‌ها کمک می‌کند تا گرمای بدنش حفظ شود اما به محض آنکه بدنش چربی کافی برای انجام این وظیفه را به دست آورد، این کرک و موها می‌ریزد، که احتمالا پیش از تولد است. تغییر حالات چهره شیطنت‌های جدید کودک شما هستند، اخم می‌کند، چشمانش را تنگ و گشاد می‌کند و خود را می‌لرزاند. اما نگران نباشید این حالات ارتباطی به خلق و خوی او ندارد، کودک شما فقط ماهیچه‌های صورتش را پیچ و تاب می‌دهد.

خوب بگذارید ببینم چه خبر است این کوچولو شیطان الان در چه وضعیتی است و کل هیکلش اندازه چه میوه‌ای است. یک پرتغال متوسط را تصور کنید او اکنون به اندازه این پرتغال است. قدی به اندازه ۹ تا ۱۱ سانت و وزنی در حدود ۵۰ تا ۱۰۷ گرم دارد. او هر روز مثل ما صبحش را با یک دم و بازدم شروع می‌کند با این کار او تمرین می‌کند که ریه‌هایش را قوی کند تا کیسه‌های هوا در ریه‌اش شکل بگیرد، او این کار را در میان مایع آمنیوتیک انجام می‌دهد. به هر حال او سرگرم است و سه – چهار هفته‌ای می‌شود که دلش می‌خواهد فضولی کند.

او اگرچه صداها را می‌شنود، اما فعلا تصویری ندارد و انگار فقط مجهز به دستگاه رادیوست. چشم‌هایش فقط می‌تواند نورهای روشن را از پشت پلک‌های بسته‌اش ببیند، پلک‌هایی که تا هفته بیست و هفتم همین وضعیت را دارد. غضروف‌ها در حال تبدیل به استخوان هستند. سه استخوان مربوط به گوش میانی جزوه اولین استخوان‌هایی که شروع به سخت شدن می‌کنند با آنکه مراکز شنوایی او کامل نشده با این حال می‌تواند صدا شما را بشنود. همان‌طور که هفته گذشته گفتیم موهایش الان بیشتر شبیه کرک‌های روی میوه هاست.

فکر نکنید موهای او الان سیاه است و اگر جنین می‌توانست براق کننده به موهاش می زد، نه! هنوز رنگدانه‌ها موهایش را رنگی نکرده‌اند. خوب این ناقلا می‌خواهد این هفته شما را لگد باران کند حق هم دارد تقریبا با وجود اینکه در حال استراحت است، اما گاهی نیاز به شیطنت دارد. شما این هفته هیجان زیادی را تجربه می‌کنید چرا که برای اولین بار لگدهایش را حس می‌کنید.

قد: ۱۱.۹ سانتی متر

وزن: ۱۰۷ گرم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *