ارتباط بیماری پارکینسون با سرطان پوست

ارتباط بیماری پارکینسون با سرطان پوست

از رایج ترین نشانه های بیماری پارکینسون می توانیم به کندی در حرکت، لرزش اندام که اختلالات حرکتی هستند اشاره کنیم. اما برخی علائم غیرحرکتی مانند اختلالات بویایی را برای این بیماری باید جدی بگیرید کسانی که از این عارضه رنج میبرند مستعد ابتلا به امراض خطرناک پوستی هستند .

بیشتر مردم بعد از شنیدن نام بیماری پارکینسون، سریعا لرزش دست‌ها را در ذهن خودشان تصور می‌کنند. درواقع، باید گفت که در ذهن مردم، بیماری پارکینسون با لرزش گره خورده است. با این‌حال، مسائل خیلی مهم‌تری درباره این بیماری وجود دارند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. دکتر استیون شکتر، یکی از نویسندگان کتاب Understanding Parkinson’s Disease، می‌گوید: «درحالی که بیماری پارکینسون قطعا باعث شکل‌گیری علائم حرکتی مثل لرزش، سختی و کُندی در حرکات بدن می‌شود، اما این بیماری به همان اندازه هم با علائم غیرحرکتی همراه است. این علائم می‌توانند شامل چنین مواردی باشند: از دست دادن حس بویایی, یبوست, خشکی پوست و حتی مشکلات شناختی». دکتر شکتر اضافه می‌کند که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار دارند و باید به‌طور منظم جلسات غربالگری را پیگیری کنند.

گروهی از محققان در سال ۲۰۰۹ به این نتیجه رسیدند که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، به افسردگی هم مبتلا هستند. این درحالی است که میزان ابتلا به افسردگی در جمعیت عمومی، ۶.۷ درصد است. دکتر پاملا آتوود، متخصص پیری‌شناسی، می‌گوید: «هنوز هم مساله داغ ننگ در بیماری پارکینسون مطرح است.

درواقع، ممکن است که فرد بیمار، شغلش را، شانیت انسانی، تعادل، توانایی رانندگی و بسیاری از امتیازهای دیگر را از دست بدهد». این متخصص اضافه می‌کند که بسیاری از این بیماران، شدیدا نسبت به از دست دادن استقلال خودشان و احتمال نشستن روی صندلی چرخ‌دار واهمه دارند. دکتر آتوود می‌گوید: «این ترس‌ها می‌توانند با نقش‌آفرینی گروه‌های حمایتی تا حد زیادی کاهش پیدا کنند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *