ارتباط بین آلزایمر و کمبود کروموزوم Y

ارتباط بین آلزایمر و کمبود کروموزوم Y

درمان بیماری آلزایمر

در مطلب زیر در مورد ارتباط بین بیماری آلزایمر با وجود کروموزوم ها صحبت شده است و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که کمبود کروموزوم y در بدن انسان باعث ابتلا به بیماری آلزایمر می گردد.

یکی از جدیدترین مطالعات دانشمندان که در انجمن اروپایی ژنتیک انسانی (ESHG) ارائه شده است، نتایج تازه‌ای را درباره ارتباط بین آلزایمر و وضعیت کروموزوم‌ها در بدن مردان مطرح می‌کند. این مطالعه نشان می‌دهد که اگر سلول‌های قرمز خون در بدن مردان فاقد کروموزوم Y باشند،

آن مردان بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شوند. دانشمندان در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که کروموزوم Y در بدن برخی مردان همراه با افزایش سن از بین می‌رود. آنان برای توصیف این وضعیت از اصطلاح فقدان کروموزوم Y یا LOY استفاده می‌کنند. دانشمندان دانشگاه اوپسالا در سوئد با توجه به همین پیش‌زمینه،

مطالعه گسترده‌ای را با همکاری دانشمندانی از نقاط مختلف جهان طراحی کردند تا تاثیر فقدان کروموزوم Y را بر روی ابتلا به بیماری آلزایمر بررسی کنند. این تیم تحقیقاتی بین‌المللی در ابتدا به بررسی کروموزوم‌های ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از مردان ۳۷ تا ۹۶ ساله پرداختند که میانگین سنی‌شان ۷۳ سال بود. حدود ۱۷ درصد از این افراد با فقدان کروموزوم Y در حداقل ۱۰ درصد از سلول‌های قرمز خون مواجه بودند.

آنان درنهایت متوجه شدند که کسانی که در حال حاضر به بیماری آلزایمر مبتلا شده‌اند، بیشتر از دیگران با فقدان کروموزوم Y مواجه هستند. همچنین مشخص شد که کسانی که فقدان کروموزوم Y در سلول‌های قرمز خون‌شان بیشتر است، در آینده بیشتر از دیگران با احتمال ابتلا به این بیماری مواجه می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.