ارتباط بین قند خون بدن و اختلالات سلولی

ارتباط بین قند خون بدن و اختلالات سلولی

قند خون بدن می تواند با اختلالات میتوکندریایی بدن مرتبط باشد محققان در پی گشف ارتباط بین قند خون بالا و بیماری متابولیک به یافته های جدیدی دست یافته اند که درادامه این بخش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

محققان مولکولی را کشف کرده اند که در مرکز رابطۀ پنهان میان قند خون بالا و اختلال میتوکندریایی قرار داد. میتوکندریا بخش های کوچکی از سلولها هستند که انرژی لازم را برای زنده ماندن و عملکرد سلولها فراهم می آورند. محققان دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور می گویند که این کشف جدید می تواندمنجر به شیوه های جدیدی برای درمان و پیشگیری از دیابت شود.

در این تحقیق که در مجلۀ Proceedings of the National Academy of Sciences به چاپ رسیده است محققان توضیح می دهند که چگونه به رابطۀ علّی و معلولی میان قند خون بالا و بیماری متابولیک دست یافته اند. نویسندۀ مسئول این مقاله پروفسور جرارد هارد ،استاد شیمی بیولوژیکی دانشکدۀ پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، می گوید که “قند به خودی خود سمی نیست ، اما این یک راز بوده است که چرا قند خون بالا می تواند چنین تأثیری بر روی بدن انسان بگذارد.” او ادامه می دهد که در این تحقیق آنها دریافته اند که قند خون بالا ظاهرا عملکرد مولکولی را مختل می سازد که در بسیاری از فرایندهای سلولی درگیر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *