ارتباط تستوسترون و ابتلا به امراض قندی

ارتباط تستوسترون و ابتلا به امراض قندی

کاهش ترشح هورمون تستوسترون در مردان ارتباط مستقیمی با ابتلای آن ها به دیابت دارد. چاقی و اضافه وزن در مردان هم تاثیر مستقیمی بر ابتلای آن ها به این عارضه میگذارد بهتر است با در پیش گرفتن رژیم غذایی مناسب مانع کاهش تستوسترون در بدن مردان شوید.

با افزایش سن در مردان، سطح هورمون تستوسترون کاهش پیدا می‌کند. از طرفی مردان مسن، بیشتر به دیابت مبتلا می‌شوند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که این دو موضوع با بکدیگر در ارتباط هستند. دانشمندان دانشگاه ادینبورگ، طی مطالعات آزمایشگاهی دریافتند که افت هورمون تستوسترون در مردان باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت در آنها می‌شود.

پزشکان علت این امر را افزایش احتمال چاقی بر اثر کاهش تستوسترون می‌دانند که منجر به دیابت نیز می‌شود. به گفته دکتر کری مکینز، کاهش سطح تستوسترون بدون در نظر گرفتن وزن فرد، یکی از فاکتورهای خطر دیابت است. دکتر ایان فریم، مدیر پروژه دیابت در انگلیس، معتقد است که تا پیش از این نیز ارتباط بین پایین بودن سطح تستوسترون و افزایش دیابت کشف شده بود، اما این تحقیقات مشخص کرد که از ابتدا، وزن بدن تأثیری بر ابتلا به دیابت ندارد.

در این آزمایش، با کاهش سطح هورمون تشتوسترون در موش‌ها، بدنشان نوعی انسولین تولید کرد که نسبت به هر ماده غذایی مقاوم بود به ویژه این خاصیت در موش‌هایی که چربی دریافت کردند بیشتر دیده شد. به همین علت، دانشمندان نتیجه گرفتند که داشتن یک رژیم غذایی متعادل، برای هر کسی ضروری است، به ویژه افرادی که سابقه خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را داشته‌اند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *