ارتباط خشکی پوست با پیری زودرس

ارتباط خشکی پوست با پیری زودرس

اگر می خواهید از پیری پوستتان پیشگیری کنید بهتر است با عوامل تاثیرگذار بر پیری پوست آشنا شوید خشکی پوست تاثیر زیادی بر ایجاد آسیب های پوستی میگذارد پوست صورت از حساسیت بالایی در برابر عوامل بیرونی برخوردار است.

همه کسانی که می‌خواهند از پوست خودشان در مقابل پیری محافظت کنند، ‌باید نقش منافذ پوستی را در زیبایی پوست در نظر بگیرند. منافذ پوستی، سوراخ‌های خاصی بر روی پوست هستند که به سبوم اجازه می‌دهند تا به سطح پوست برسد. بنابراین به حفظ سلامت پوست و تامین آب آن کمک می‌کنند. درواقع، همین نقش است که وجود آن‌ها را در مراقبت‌های ضدپیری پوست ضروری می‌سازد.

اگر سبوم به سطح پوست نرسد، ممکن است که باعث خشکی شدید و آسیب‌دیدگی آن شود. منافذ پوستی، همان جایی هستند که فولیکول‌های مو را در خود جای می‌دهند. به‌عبارت دیگر، هر مویی که بر روی بدن می‌بینید، از یکی از منافذ پوستی بیرون می‌آید. هر فردی دارای میلیون‌ها منفذ پوستی در سرتاسر بدن‌اش است،‌ اما منافذ پوستی روی صورت بیشتر از همه مورد توجه قرار می‌گیرند. البته باید اشاره کرد که منافذ پوستی روی صورت،بیشتر از همه منافد دیگر در معرض تماس با عناصر مختلف یا اندام‌های مختلف بدن قرار می‌گیرند. درواقع، هر بار که به صورت خودتان دست می‌زنید، بر روی عملکرد منافذ پوستی تاثیر می‌گذارید. افراد دارای پوست چرب معمولا منافذ پوستی بزرگ‌تری نسبت به دیگران دارند. به همین دلیل است که پوست آن‌ها ضخیم‌تر به نظر می‌رسد و بدن آن‌ها به‌طور طبیعی سبوم بیشتری تولید می‌کند و به سطح بیرونی پوست می‌فرستد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.