ارتباط سرطان های مختلف با آلودگی هوا 

ارتباط سرطان های مختلف با آلودگی هوا 

آلودگی هوا عوارض جانبی فراوانی برای سلامتی ما دربردارد. به تازگی محققین پی به تاثیر مستقیم ذرات موجود در هوای آلوده با سرطان پستان، کبد، مجرای صفراوی و پانکراس بردند. مرگ ناشی از آلودگی هوا در کمین است بهتر است زمانی که آلودگی هوا شدت زیادی پیدا کرده است از بیرون رفتن خودداری کنید.

یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض ذرات ریز آلودگی هوا، با افزایش خطر مرگ بر اثر چندین نوع از سرطان‌ها ارتباط نزدیکی دارد. گزارشی از این مطالعه در Environmental Health Perspectives منتشر شده است. در این مطالعه، بیش از ۶۶ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتندو تاثیر ذرات ریز آلودگی هوا بر اساس میکروگرم در هر متر مکعب (mcg/m۳) بر روی این افراد سنجیده شد. محققان براساس این سنجش اعلام کردند که به‌ازای قرار گرفتن در معرض هر ۱۰ mcg/m۳ اضافی از ذرات ریز آلودگی هوا، خطر کلی مرگ ناشی از سرطان ۲۲ درصد افزایش پیدا می‌کند.به‌اضافه این‌که خطر مرگ بر اثر برخی سرطان‌ها بیشتر از انواع دیگر به نظر رسید.

محققان می‌گویند که آلودگی هوای بیشتربا افزایش ۴۲ درصدی مرگ بر اثر سرطان در دستگاه گوارش فوقانی، و افزایش ۳۵ درصدی مرگ بر اثر سرطان کبد، سرطان مجرای صفراوی و سرطان پانکراس مرتبط بوده است. نکته مهم دیگری که نباید از آن عبور کرد، این است که قرار گرفتن بیشتر در معرض ذرات ریز آلودگی هوا، با افزایش ۸۰ درصدی مرگ بر اثر سرطان پستان در بین زنان مرتبط بود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *