ارتباط فعالیت فیزیکی و آلزایمر

ارتباط فعالیت فیزیکی و و آلزایمر

از ارتباط بین فعالیت فیزیکی و توانایی مغزی چه میزان اطلاع دارید؟ کسانی که کم تحرک هستند و وقت زیادی را صرف تماشای تلویزیون میکنند در سنین پیری از عارضه های ذهنی مانند آلزایمر رنج خواهند برد. سعی کنید این سبک زندگی را به ترک کرده و از ورزش و تحرک خودداری نکنید.

افرادی که روزانه حداقل ۴ ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند در تست‌های هوش نمرات پایین‌تری می‌گیرند.محققان مرکز تحقیقات کالیفرنیای جنوبی در تحقیقی در رابطه با سبک زندگی افراد سالمند، توانایی مغزی و احتمال ابتلا به جنون گروهی از افراد را به مدت ۲۵سال زیر نظر گرفتند و متوجه شدند کسانی که فعالیت فیزیکی کمتری دارند، توانایی مغزی پایین‌تری هم دارند. همچنین افرادی که روزانه حداقل ۴ ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند در تست‌های هوش نمرات پایین‌تری می‌گیرند. محققان می‌گویند این تحقیقات قدم امیدوارکننده‌ای بوده زیرا نشان می‌دهد می‌توان با تغییر سبک زندگی از بروز زوال عقل پیشگیری کرد.

مشروح این تحقیقات در کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن آلزایمر که در واشینگتون برگزار شد، مطرح گردید. در همین کنفرانس در رابطه با تست بزاق برای تشخیص سریع‌تر آلزایمر نیز صحبت شد. در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر در آمریکا به آلزایمر مبتلا هستند و تعدادشان به ۲۸ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ می‌رسد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.