ارتباط مشکلات روانشناختی و بدرفتاری در کودک

ارتباط مشکلات روانشناختی و بدرفتاری در کودک.

اگر می خواهید با علت بدرفتاری در کودک در فرزندتان آشنا شوید، می توانید با بررسی اختلالات روحی و روانی در وی به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید، علاقه به بدرفتاری در کودک با دیگر همسن و سالان می تواند باعث بروز مشکلات مختلف در یادگیری، افسردگی ،خشونت و عدم تمرکز در وی شود.

کودکی که مورد آزار قرار بگیرد یا تحقیر شود‌، ممکن است شدیدا بترسد از این‌که درباره اتفاقی که افتاده است با پدر و مادر یا بزرگ‌سالان دیگر صحبت کند. معمولا کودک در این حالت به اتفاقات مشابه، واکنش گفتاری یا واکنش رفتاری خاصی نشان می‌دهد که نشان‌دهنده ترس او است. البته برخی کودکان در این حالت‌ها ناسازگار یا بدخُلق می‌شوند، یا ترس خودشان را با رفتارهای مرموز و واکنش‌های تهاجمی-منفعلانه بروز می‌دهند.

برخی از رفتارها مثل رفتار مخرب، ناامنی و ناسازگاری، ممکن است نشانه‌هایی از قرار گرفتن کودک در معرض خشونت باشند. هر کودکی ممکن است با کارهایی مثل خواندن متن، درک ریاضی یا درک جهت‌های اصلی دچار مشکل شود، ‌بدون این‌که دیگران بدانند نوعی ناتوانی در یادگیری باعث به وجود آمدن این مشکل شده است.

تا زمانی که این ناتوانی تشخیص داده نشود و جدی گرفته نشود، کودک هم واکنش‌های نامناسبی از خودش نشان می‌دهد چون احساس بی‌کفایتی و بی‌عرضگی می‌کند. این کودکان که واقعا با مشکل ناتوانی در یادگیری مواجه هستند، معمولا به انجام دادن تکالیف مدرسه اعتنایی نمی‌کنند و در برخورد با آن‌ها از خودشان ناسازگاری نشان می‌دهند.

ممکن است که کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی,اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی, یا افسردگی, انواع رفتارهای نامناسب مثل پرخاشگری,عدم‌تمرکز, بدخلقی و بی‌اعتنایی را انجام دهند. هر کودکی با توجه به ترکیبی از مسائل ژنتیکی یا محیطی، ممکن است به مشکلات روان‌شناختی مبتلا شود که روی عملکرد مناسب او در مدرسه، خانواده و… تاثیر می‌گذارند. بنابراین قبل از هر کاری باید بدانید که علت بدرفتاری در کودک شما، کدام یک از این موارد است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.