ارتباط مشکلات قلبی با قند خون

ارتباط مشکلات قلبی با قند خون

امراض قلبی و بیماری دیابت بر هم تاثیرات مهمی میگذارند این دو عارضه عاملی برای مرگ زودرس مبتلایان به شمار می روند اگر اضافه وزن دارید یا از اختلالات و نوسانات مربوط به فشار خون رنج میبرید بهتر است به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

بررسی تاثیرات بیماری های قلبی و دیابت بر هم. گروهی از محققان اعلام کردند که بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی ممکن است با خطرات بیشتری نسبت به آن‌چه تا پیش از این تصور می‌شد، مواجه باشند. دکتر ویلیام وایت، استاد دانشگاه کانکتیکات و مسئول مطالعه، می‌گوید: «همراه شدن دیابت نوع ۲ با سندرم حاد کرونری به توجه بسیار بیشتری نیاز دارد،خصوصا به‌منظور جلوگیری از بروز حوادث قلبی شدید». در این مطالعه، بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ در سرتاسر جهان مورد بررسی قرار گرفتند.

در بین این بیماران، آن‌هایی که به‌دلیل نارسایی احتقانی قلب در بیمارستان بستری شده بودند، با خطر مرگ ۲۴ تا ۲۸ درصدی در عرض ۱۸ ماه مواجه شدند. این میزان، ۵ برابر بیشتراز همین نوع خطر در میان کسانی است که به‌دلیل مشکلات جدی قلبی در بیمارستان بستری نمی‌شوند. براساس گزارش Diabetes Care، نتایج نهایی نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری قلبی در میان افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲، بین ۲ تا ۳ برابر بیشتر از کل جمعیت است. ارتباط بین بیماری قلبی و دیابت نوع ۲، تا حدودی به چاقی و مشکلاتی مثل فشار خون بالا و کلسترول خون بالا در هر دو بیماری برمی‌گردد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *