ارتباط مغز سالم با قلب سالم

ارتباط مغز سالم با قلب سالم

اگر مغز سالمی می خواهید بهتر است بیشتر به سلامت قلب و عروق خود اهمیت دهید تا در سنین پیری و کهنسالی با مشکلات مختلف مواجه نشوید. بهتر است بدانید زوال شناختی با حفظ سلامت قلب و عروق قابل پیشگیری خواهد بود .

شکی نیست که سلامتی قلب برای هر انسانی مهم، لازم و مفید است، اما یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که یک قلب سالم، به‌واسطه محافظت در مقابل زوال شناختی ناشی از سن، به یک مغز سالم منجر می‌شود. محققان دانشگاه میامی در این مطالعه متوجه شدند که سالمندانی که اقدامات بهتری را برای حفظ سلامتی قلب‌شان انجام می‌دهند، در طول شش سال بعد با سطح زوال شناختی پایین‌تری مواجه می‌شوند.

گزارشی از این مطالعه در Journal of the American Heart Association منتشر شده است. این محققان معتقدند که رعایت نکاتی که سلامت قلب را بهبود می‌بخشد، تا حد زیادی در قالب Life’s Simple ۷ می‌گنجد که توسط انجمن قلب آمریکا ارائه شده است: فعالیت جسمی منظم، رژیم غذایی سالم، مدیریت وزن،پرهیز از تنباکو، کنترل قند خون، کنترل کلسترول و کنترل فشار خون. نتایج نهایی این مطالعه نشان داد که کسانی که قلب سالم‌تری دارند، از سرعت پردازش مغزی بهتری برخوردار هستند. این ارتباط در بین غیرسیگاری‌هایی که وزن ایده‌آل و سطح قند خون مطلوبی داشتند، بیشتر از همه افراد دیگر بود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *