ارتباط میان اختلالات حافظه‌ای و امراض قندی

ارتباط میان اختلالات حافظه‌ای و امراض قندی

دیابتی ها از ریسک بیشتری در ابتلا به زوال عقل برخوردار هستند وضعیت قند خون‌ افراد دیابتی می تواند در بروز مشکلات ذهنی در این بیماران تاثیرگذار باشد. به تازگی پزشکان به ارتباط بین زوال عقل با دیابت نوع ۱ و نوع ۲ پی برده اند.

مطالعات جدیدی نشان می‌دهند کسانی که مبتلا به اختلال در قند خون هستند، حدود ۸۰ درصد بیشتر از دیگران احتمال دارد که دچار زوال عقل شوند. در واقع افرادی که دیابت نوع ۱ دارند، با ریسک اختلالات حافظه‌ای و شناختی خیلی بیشتری نسبت به دیگران مواجه می‌شوند. محققان در این تحقیق،بیش از ۴۹۰ هزار نفر با میانگین سنی ۶۰ سال را انتخاب کردند که سابقه زوال عقل نداشته باشند و بررسی‌هایی بر روی آن‌ها انجام دادند. در این بین، ۳۳۴ نفر مبتلا به دیابت نوع ۱ بودند که منجر به گسترش بیماری زوال عقل شد. در طول این مطالعه مشخص شد ۱۶ درصد کسانی که دیابت نوع ۱ دارند، دچار زوال عقل می‌شوند.

۱۵ درصد دیگر از افرادی که دچار زوال عقل شدند هم دیابت نوع ۲ داشتند. این محققان توصیه می‌کنند که تا زمان نهایی شدن ارتباط بین زوال عقل و دیابت نوع ۱ و نوع ۲، افراد مختلف و به‌خصوص سالمندان باید توجه دقیقی به کنترل وضعیت قند خون‌شان داشت باشند و سطح قند خون و سطح کلسترول‌شان را در حد نرمال نگه دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *