ارتباط چاقی شکمی با آرتریت روماتوئید

ارتباط چاقی شکمی با آرتریت روماتوئید

چربی و چاقی شکمی از عوامل تهدید کننده برای سلامتی مردان به شمار می روند. برای پیشگیری از تحمع چربی در این ناحیه از بدنتان می توانید از رژیم های غذایی مختلف و ورزش های شکمی کمک بگیرید. بهتر است بدانید آرتریت روماتوئید با چاقی شکمی مرتبط است پس از مبتلاشدن به این عارضه ها پیشگیری کنید.

مطالعات اخیر یک تیم سوئدی که در مجله Rheumatology چاپ شده، نشان می‌دهد که خطر آرتریت روماتوئید در بین مردانی که شاخص توده بدن بالایی دارند، کم‌تر است. البته نکته مهم این‌جاست که این شرایط برای زنان صدق نمی‌کند. سرپرست این مطالعه می‌گوید که این وضعیت بیشتر به‌خاطر نوع تجمع چربی به حالت چاقی شکمی در بدن مردان اتفاق می‌افتد،

چون این نوع تجمع چربی می‌توانند تاثیر محافظتی در مقابل ابتلا به آرتریت روماتوئید داشته باشد. به نظر این متخصصان مردانی که شاخص توده بدن بالاتری دارند، در نسبت با زنان، خیلی بیشتر دارای چاقی شکمی یا چربی احشایی هستند. در واقع چربی شکمی انواع مختلفی از مولکول‌ها را تولید می‌کند که بر شکل‌گیری و گسترش التهاب در بدن تاثیر می‌گذارند. در طول این مطالعه برای تعیین میزان تاثیری که اضافه‌وزن یا چاقی روی خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید می‌گذارد،‌ ۳۸۳ نفر از بین ۵۰۷۰۵ نفر انتخاب شدند. در نهایت مشخص شد مردانی که شاخص توده بدن‌شان بیشتر از ۲۵ کیلوگرم بر مجذور قد باشد، ۶۳ درصد کم‌تر به آرتریت روماتوئید مبتلا می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *