ارتباط کاهش مواد معدنی در بدن با سقط جنین

ارتباط کاهش مواد معدنی در بدن با سقط جنین

 

دریافت مواد معدنى از اهمیت زیادی برای سلامتی مادران باردار برخوردار است. کاهش سطه مواد معدنی از عوامل خطرساز برای سقط جنین به شمار می رود استعمال دخانیات نیز عامل مهمی برای سقط جنین ناخودآگاه به شمار می رود.

یک تیم تحقیقاتى در دانشگاه گرانادا اسپانیا، مطالعاتى بر روى عوامل موثر در سقط جنین انجام دادند و دریافتند که پایین بودن سطح برخى از مواد معدنى در خون مادر، با سقط جنین در ارتباط است. به طور کلى اکثر سقط‌ جنین‌ها به علت ناکافى بودن مقدار روى و مس در بدن مادران رخ مى‌دهد. به گفته محققان، فقط ١٢ درصد از مادرانى که با سقط رو‌به‌رو شده‌اند، پیش از باردارى، ویتامین و مواد معدنى لازم را دریافت کرده‌اند.

به علاوه دانشمندان دریافتند که تعداد زیادى از زنان به توصیه‌هاى متخصصین مبنى بر ترک سیگار و مواد مخدر، عمل نمى‌کنند. یک سوم مادرانى که سقط داشته‌اند، در دوران باردارى سیگار مى‌کشیدند و ٨٠ درصدشان داروهایى مصرف مى‌کردند که براى جنین ضرر داشته است.

به گفته محققان، علیرغم پیشرفت شایان توجهى که در زمینه داروهاى مکمل داریم، اما سقط جنین ناخودآگاه، همچنان یکى از بزرگ‌ترین پیچیدگى‌هاى دوران باردارى است. این مشکل براى حدود ١۵ درصد از زنان باردار به ویژه در سه ماهه اول باردارى رخ مى‌دهد. زنان باردار باید پیش از اقدام به باردارى، حتما با یک متخصص مشورت کرده و مکمل‌هاى لازم را دریافت کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *