از بیماری ابولا و راههای مبتلا شدن به آن چه میدانید؟

از بیماری ابولا و راههای مبتلا شدن به آن چه میدانید؟

بیماری ابولا چیست؟

بیماری ابولا و اطلاعاتی در مورد این بیماری خطرناک در زیر برای شما ارائه شده است این بیماری مربوط به غرب آفریقا می باشد همچنین این بیماری ویروسی باعث انتقال این بیماری به افراد می گردد بنابراین در مطلب زیر اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری ارائه شده است امیدوارم که این اطلاعات مورد استفادهتان قرار گیرد.

با نامیدن شیوع ابولا در غرب آفریقا به عنوان یک وضعیت اضطراری توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO ) ، گمانه زنی‌های شدیدی در مورد این ویروس در اینترنت و دیگر رسانه‌ها ایجاد شده است.

ابولا ویروسی است که به بیماری ویروسی ابولا می‌انجامد که به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری (CDC) میتواند آمار مرگ و میر به بالایی ۹۰ درصد داشته باشد. ریشه این ویروس ناشناخته است. اما دانشمندان تصور میکنند که شیوع بیماری معمولا از حیوانات آلوده مانند میمون‌ها آغاز میشود.

علی رغم بیانیه‌های رسمی متعدد WHO ، CDC و دیگر سازمان‌های بهداشتی، تصورات غلط بسیاری درباره ابولا وجود دارد. در ادامه تعدادی از این مفاهیم غلط آمده است.

شیوع بیماری ابولا
ابولا از طریق هوا شیوع پیدا میکند

شما از هوا ، آب یا غذا به ابولا مبتلا نمی‌شوید.

به گزارش CDC تنها راه برای گرفتن ابولا، تماس با مایعات بدنی آلوده است. مایعات بدن که میتوانند ویروس ابولا را گسترش دهند شامل خون، بزاق و ادرار میشود.

اگر یک شی مانند یک سوزن و یا دیگر لوازم پزشکی در معرض مایعات بدن یک بیمار مبتلا به ابولا قرار گیرد، آن شی میتواند ویروس را گسترش دهد.

حتی تماس فیزیکی تا زمانی که فرد غیر مبتلا با مایعات بدنی فرد مبتلا تماس پیدا نکند نمیتواند ویروس را گسترش دهد.

روش توصیه شده برای پیشگیری از ابولا شبیه به ویروس‌های دیگر است: دست‌های خود را به صورت منظم بشویید و فرد آلوده را لمس نکنید.

علائم بیماری ابولا
افراد آلوده خون اسپری میکنند

نام سابق بیماری ویروس ابولا، تب هموراژیک ابولا بود.

خونریزی ( پارگی رگ یا عروق و خونریزی) تداعی تصویری از اسپری شدن خون از هر روزنه دارد، که ممکن است به همین دلیل تلویزیون و دیگر رسانه‌های تصویری اغلب ابولا را اینچنین به تصویر بکشند.

بر طبق گفته WHO ابولا قطعا مرگبار است، اما خونریزی داخلی تنها در برخی از موارد ابولا رخ میدهد. و خون از بدن بیماران مبتلا اسپری نمیشود.

علائم قابل مشاهده ابولا شامل تب حاد و ناگهانی ، اسهال و استفراغ است. تست پزشکی میتواند نشانه‌های کمتر قابل مشاهده مانند آسیب‌های کلیوی و کبدی و پایین آمدن تعداد گلبولهای سفید خون را آشکار کند.
بازگرداندن بیماران آمریکایی برای درمان شیوع بیماری را دامن زد

زمانی که یک مرد با تب بالا که اخیرا از غرب آفریقا دیدن کرده بود از درهای بیمارستان کوه سینا در شهر نیویورک داخل شد، ترس‌ها از شیوع ابولا در ایالات متحده بالا گرفت.

مسئولان کوه سینا آن زمان اعلام کردند که آن مرد ابولا نداشته است اما دو کارمند بهداشت آمریکا در آفریقا که اخیرا برای معالجه به آمریکا بازگشته‌اند به این ویروس مبتلا شده‌اند و بازگشت آنها بحث‌هایی را درباره ایمنی بودن آوردن ویروس به داخل آمریکا بر انگیخته است.

از ابتلا تا امروز بیماران آمریکایی زنده مانده‌اند، به گفته دونالد آلگرا صاحب کرسی کنترل عفونت و دارو/درمان در مرکز پزشکی در نیوتن ان جی، ابولا به کشندگی که یک زمانی بود نیست.

دکتر الگرا به دیلی ار ایکس نیوز گفت “قبلا تصور میشد که این بیماری عموما منجر به مرگ میشود ، اما در حالا حاضر دو امریکایی در حال بهبودی در اتلانتا داریم؛ این مورد می‌تواند نوید بخش ضعیف‌تر شدن این ویروس در سال‌های اخیر باشد.

دکتر دانیل باش در یک مصاحبه با صدای آمریکا گفت در حالی که شیوع از لحاظ فنی میتواند در هر نقطه رخ دهد ، این احتمال در آمریکا نسبت به کشورهای در حال توسعه مانند سیریالیون و لیبریا کمتر وجود دارد.

بسیاری از بیمارستان‌ها در قلب منطقه شیوع ابولا شامل کشورهای غرب آفریقا مانند گینه، سیرالئون ، لیبریا و نیجریه برای تجهیزات پزشکی و دارو و کارگران مراقبت سلامت مشکل دارند این موارد مهار این ویروس را مشکلتر کرده است.

در مقابل، مردی که در بیمارستان کوه سینا بود سریعا در قرنطینه قرار داده شد و تا زمان تایید شدن بیماری‌اش تحت مراقب‌های ثابت پزشکی قرار گرفت.
ابولا قابل درمان است

در حال حاضر هیچ واکسن یا درمانی برای ابولا وجود ندارد. علی رغم این واقعیت شایعات و افسانه‌هایی در مورد درمان ابولا وجود دارد.

WHO تعدادی از روش‌ها که قبلا به غلط به عنوان درمان ابولا برچسب گذاری شده بود را لیست کرده است : خوردن پیاز خام، نوشیدن شیر تغلیظ شده و مصرف انتی بیوتیک از جمله موارد غلط درمان بیماری ابولا هستند که برای مبارزه با باکتری‌ها میباشند و نه ویروسها.

با این حال زمزمه‌هایی از یک درمان امیدبخش برای ابولا شنیده می‌شود اما اثربخشی آن هنوز تایید نشده است. این دارو با عنوان “زمپ ” شناخته میشود. و فرض بر این است که از گسترش ابولا در بدن جلوگیری میکند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.