از بین رفتن احساسات در افراد حشیشی

از بین رفتن احساسات در افراد حشیشی

تاثیر احساسات در افراد حشیشی

در مطلب زیر در مورد تضعیف احساسات در افراد حشیشی صحبت شده است و این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد که دلیل تضعیف احساسات در فرد معتاد چیست و حشیش چه تاثیری در این افراد معتاد دارد؟

محققان دانشگاه کلورادو در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره تاثیر حشیش دست پیدا کردند. براساس گزارشی از این مطالعه که در مجله PLOS One منتشر شده است، به نظر می‌رسد که مصرف حشیش، تاثیر منفی قابل توجهی روی بازشناسی و پردازش احساسات انسانی مثل شادی،

ناراحتی و خشم دارد. در این مطالعه به مدت دو سال، از الکتروانسفالوگرام (EEG) استفاده شد تا فعالیت‌های مغزی حدود ۷۰ داوطلب مورد بررسی قرار گیرد. الکتروانسفالوگرام می‌تواند طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مغزی را ثبت کند و تمرکز محققان در این مطالعه روی پردازش احساسات افراد با الکتروانسفالوگرام بود.

وقتی که افراد به الکتروانسفالوگرام متصل شدند، واکنش‌های آنان نسبت به چهار نوع چهره ثبت شد: خنثی، شاد، ترسیده و خشمگین. بعد از آن،‌ محققان به بررسی این موضوع پرداختند که در زمان مواجهه با این چهره‌ها، کدام بخش از مغز افراد دقیقا واکنش نشان می‌داد. درنهایت مشخص شد کسانی که حشیش مصرف می‌کنند،

نسبت به چهره‌های دارای حالت منفی مثل خشم، با شدت بیشتری واکنش نشان می‌دهند. این در حالی است که واکنش آنان نسبت به چهره‌های دارای حالت مثبت مثل شادی، ضعیف‌تر از افراد عادی بود. در ادامه حتی مشخص شد که افرادی که حشیش مصرف می‌کنند، توانایی کمتری در تشخیص جنسیت چهره‌ها و شناسایی احساسات چهره‌ها دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *