از بین رفتن مغز با مصرف کوکائین

از بین رفتن مغز با مصرف کوکائین

عوارض کوکائین

در مطلب زیر در مورد عوارض مصرف کوکائین برای شما عزیزان ناگفته های بسیار قرار داده ایم که یکی از این عوارض از بین رفتن مغز به مرور می باشد که این جز یکی از این عوارض ناگفته می باشد.

محققان دانشگاه جان هاپکینز در یکی از مطالعات اخیرشان متوجه شدند که دوز بالای کوکائین می‌تواند باعث بیش‌فعالی مکانیسم اتوفاژی (خودخواری) در مغز موش‌های آزمایشگاهی شود. حتی وقتی که محققان به موش‌های باردار کوکائین دادند، بعدا نشانه‌هایی از اتوفاژی بیش‌فعال در سلول‌های مغز موش‌های متولدشده دیده شد.

سلول‌ها دارای سه نوع مکانیسم برای نابود کردن خودشان هستند که یکی از آن‌ها اتوفاژی (خودخواری) است. در اتوفاژی، مواد زائد هضم و بازیافت می‌شوند، اما این احتمال هم وجود دارد که سلول‌ها از اتوفاژی به‌عنوان برنامه خودکشی برای خودشان استفاده کنند و سلول‌ها را تحریک کنند

تا ترکیبات اساسی و ضروری خودشان را بخورند. محققان در این مطالعه، تغییرات در سطح پروتئین را اندازه‌گیری کردند چون به‌عنوان عامل مهمی در برنامه خودکشی سلول‌ها نقش دارد. در ادامه محققان روی این موضوع تمرکز کردند که وقتی سطح پروتئین در واکنش به کوکائین تغییر می‌کند، برای سلول‌های عصبی

یا سلول‌های مغزی چه اتفاقی می‌افتد. درنهایت به‌وضوح مشخص شد که دوز بالای کوکائین، اتوفاژی را به فعالیت بیش از حد وادار می‌کند و منجر به مرگ سلول‌های عصبی می‌شود. نتایج نهایی، یافته‌های مهم مطالعات دیگر را تایید می‌کند: کوکائین، اتوفاژی را در دو نوع از سلول‌های مغز به‌نام آستروسیت‌ها و میکروگلیا، تحریک می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.