از تنوع رنگ های پاییزی لذت ببرید

از تنوع رنگ های پاییزی لذت ببرید

در این فصل باتنوع رنگ های پاییزی زیادی مواجه می شویم. کسانی که از مشکلات روحی و روانی رنج میبرند می توانند از رنگ درمانی در این فصل کمک بگیرند. رنگ زرد و رنگ نارنجی تاثیر زیادی بر افزایش امید به زندگی میگذارند.

رنگها جایگاه ویژه ای در زندگی انسان دارند . هرروز مارا احاطه می کنند و چنان با محیط اطراف ما عجین شده اند که تنها زمانی پی به وجودشان می بریم که یکباره خود را نشان دهند برای مثال موقع خرید پیراهن ، موقع انتخاب کاغذ دیواری ، پشت چراغهای راهنمایی ، موقع تماشای گلهای چمنزار در تابستان ، برگ درختان در پاییز
طبیعی است که ما هرکدام رنگی دلخواه داریم و همین طور رنگهایی که زیاد نمی پسندیم . معلوم است که  رنگ پیراهن و  زینت آلات ، خانه و اتومبیل را از رنگهای مورد علاقه مان انتخاب می کنیم . این موضوع نشان  می دهد که هر رنگ احساس خاصی را در ما به وجود می آورد . رنگ نیرویی را در اختیار ما می گذارد که طبیعی و شفابخش است . در ابتدا شاید این امر غیر عادی به نظر رسد ولی واقعیت دارد . رنگ می تواند روح و روان انسان را شفا دهد و نشاط آور باشد .

تابستان خیلی وقت است که تمام شده است، اما اصلا لازم نیست به‌خاطر شادی‌ها و لذت‌های تابستانی حسرت بخورید. پاییز و زمستان هم ویژگی‌های منحصربه‌فرد و زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. بعضی از این ویژگی‌ها واقعا برای سلامتی مفید هستند و باید جدی گرفته شوند. اگر شما هم می‌خواهید که عاشق پاییز شوید، پس به ادامه ماجرا دقت کنید!

برگ‌هایی که از شاخه‌های درختان فرومی‌ریزند، با آن رنگ‌های گرم و دلچسب، ویژگی‌هایی فراتر از زیبایی ظاهری دارند. درواقع، تماشای این برگ‌ها می‌تواند سطح انرژی را افزایش بدهد و حتی خلق‌وخو را بهبود ببخشد. محققان به این اثربخشی، رنگ‌درمانی می‌گویند. مطالعات علمی نشان داده‌اند که رنگ زرد با شادی و خوش‌بینی نسبت به زندگی در ارتباط است.

رنگ‌های قرمز و نارنجی هم محرک‌های هیجان‌انگیزی هستند که منظره‌های پاییزی را پُر می‌کنند.محققان دانشگاه اسکس در مطالعات اخیرشان به این نتیجه رسیدند که قدم زدن در پاییز، حتی فقط به مدت ۵ دقیقه، می‌تواند خلق‌وخو و عزت نفس شما را تقویت کند. شما می‌توانید در پارک‌های پُر از برگ و درخت، و در صورت امکان در طبیعت پاییزی قدم بزنید و از منظره‌های زیبای پاییزی لذت ببرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.