از خطرات تنباکوهای بدون دود چه میدانید؟

از خطرات تنباکوهای بدون دود چه میدانید؟

خطرات تنباکو بدون دود

در مطلب زیر به خطرات تنباکو بدون اشاره کرده است شاید در ابتدا این سوال مطرح گردد که تنباکو بدون دود چیست ؟ و چه خطراتی میتواند برای فرد ایجاد کند که به همه آنها در زیر اشاره میکنیم.

محققان سازمان غذا و دارو (FDA) آمریکا درباره استفاده از تنباکوهای بدون دود به مصرف‌کنندگان هشدار دادند. مطالعه آنان نشان می‌دهد که این محصولات می‌توانند حاوی چند نوع از باکتری‌های مضر باشند. گزارشی از این مطالعه در Applied and Environmental Microbiology به انتشار رسیده است.

دو نوع خاص از این باکتری‌ها، باسیلوس لیکنی‌فرمیس و باسیلوس پومیلوس، نام دارند که می‌توانند باعث التهاب در ریه‌ها و عفونت‌های فرصت‌طلب شوند. عفونت‌های فرصت‌طلب، عفونت‌هایی هستند که بیشتر از انواع دیگر اتفاق می‌افتند و با شدت بیشتری در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بروز پیدا می‌کنند.

به‌گفته استیون فولی، میکروبیولوژیست و از اعضای سازمان غذا و دارو (FDA) آمریکا، گونه‌های دیگر باکتری باسیلوس نیز در تنباکوهای بدون دود وجود دارند که با خطرات مختلفی برای سلامتی انسان‌ها همراه هستند. این محقق می‌گوید: «برخی از این گونه‌های باکتریایی به‌عنوان عواملی شناسایی شده‌اند که بیماری‌های مرتبط با اسهال و استفراغ را به وجود می‌آورند.

علاوه بر این، این گونه‌ها نوعی سم تولید می‌کنند که می‌تواند در مقادیر زیاد باعث بیماری شود». چندین نوع از باکتری‌های باسیلوس و برخی از گونه‌های استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس و استافیلوکوکوس هومینیس نیز در این محصولات وجود دارند که می‌توانند نیترات را به نیتریت تبدیل کنند. این تبدیل می‌تواند به شکل‌گیری مواد سرطان‌زای خاصی در تنباکوهای بدون دود منجر شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.