از رانندگی در طول شب بپرهیزید

از رانندگی در طول شب بپرهیزید

تمرکز در حین رانندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است سعی کنید حتی الامکان در طول روز رانندگی کنید و بیشتر حواستان در طول رانندگی درشب به جلو باشید. اگر احساس خواب آلودگی کردید بهتر است کنار بزنید و تا صبح استراحت کنید تا جان خود و دیگر سرنشینان را در خطر نیندازید.

دکتر خسرو صادق نیت حقیقی دبیر انجمن و متخصص طب کار، فلوشیپ اختلالات خواب، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ایام تعطیل به دلیل ترافیکی که در طول ساعات روز وجود دارد اکثر افراد ترجیح می‌دهند شب هنگام سفرشان را آغاز و آن را ادامه دهند اما این موضوع احتمال خواب آلودگی و تصادفات مرگبار ناشی از آن را به دنبال دارد.

سنگین شدن پلک‌ها، خمیازه کشیدن‌های مکرر، احساس خستگی و کسالت و تحریک‌پذیری، به یاد نیاوردن مسافتی که طی می‌شود و عدم تمرکز حین رانندگی و انحراف به چپ یا راست از علایم خواب آلودگی است که گاهی رانندها به آن توجهی ندارند. حس خواب آلودگی در روز بین ساعات ۱ تا ۴ و در شب بین ساعت۱۱ تا ۵ و نهایتا ۸ صبح بروز می کندو بعد از آن حتی اگر فرد نخوابیده باشد روند رو به کاهش دارد. اگر سفر در شب را میپسندید حتما شب قبل از سفر کامل بخوابید و در طول مسیر هر یک ساعت توقف و استراحت کنید. قدم بزنید، صورتتان را بشویید و چای و قهوه‌ای بنوشید. توجه داشته باشید پایین دادن شیشه برای اینکه باد خنک به صورت بخورد یا خوردن آجیل و تنقلات یا گوش دادن به موسیقی خواب‌آلودگی را برطرف نمی‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *