زایمان با کمک هیپنوتیزم

زایمان با کمک هیپنوتیزم

به تازگی از روش جدیدی برای زایمان استفاده می شود با کمک هیپنوتیزم احساسات مادر باردار را تا حدودی کنترل کرده و مانع اضطراب و استرس وی ناشی از زایمان خواهند شد و در نتیجه مادران درد زایمان کمتری را احساس خواهند کرد.

زایمان از طریق هیپنوتیزم به چه صورت است؟!

هیپنوتیزم به هنگام زایمان، روشی است که برای کاهش استرس و ترس مادر به کار می‌رود و با پایین آوردن هوشیاری او درد او را کاهش می‌دهد. زمانی که شخص احساس ترس و اضطراب می‌کند، هورمون استرس، جریان خون را به سمت قلب و مغز هدایت می‌کند و کلی از انرژی مادر را هدر می‌دهد.

هیپنوتیزم با جلوگیری از ترشح هورمون استرس، کاری می‌کند که این فرآیند خنثی می‌شود. درنتیجه درد زایمان نیز کاهش پیدا می‌کند. در این روش، به شخص آموزش داده می‌شود که چطور در طول مدت زایمان، به کمک موسیقی، تصویرسازی و تفکر مثبت، احساسات خود را کنترل کنند. البته این روش می‌تواند با تکنیک‌های دیگر زایمان نیز انجام شود.

تحقیقات در این زمینه هنوز کامل نشده است اما نتایج یکی از مطالعاتی که در سال ۲۰۰۶ انجام شده است، نشان می‌دهد که با استفاده از هیپنوتیزم در زایمان، مصرف داروهای مسکن در طول زایمان یا بعد از آن به شدت کاهش می‌یابد. این تکنیک به مادر کمک می‌کند تا برای زایمان آماده شود و تمرکز خود را فقط بر روی زایمان قرار دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.